ویژه برنامه های جشن غدیر در شبكه های سیما

هم‌زمان با فرارسیدن عید غدیر خم، عید ولایت شبكه های مختلف سیما برنامه های های متنوعی را تقدیم بینندگان می كنند.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، ویژه‌برنامه‌های زنده و معارفی ویژه عید غدیر تداركات شبكه‌های تلویزیونی برای شب و روز عید غدیر است. 

برخی از این برنامه ها ذیلا معرفی می شود :
 
شبكه یك  
برنامه مذهبی«قرار بی قراران» از جمعه 10 شهریور همزمان با عیدسعید غدیرخم با اجرای امیرحسین مدرس از شبكه یك سیما به روی آنتن می رود. 

این برنامه به تهیه كنندگی وكارگردانی سید وحید حسینی با موضوع مهدویت در جدول پخش جمعه های شبكه قرار گرفته است. 

در این برنامه علاوه بر حضور كارشناسان، با مراكزی كه درباره مهدویت كارهای پژوهشی انجام دادند گفتگو می شود. ضرورت تحقیق در حوزه انتظار، شناخت امام زمان، مباحث آخرالزمانی، نشانه های ظهور، خرافات و امام زمان های ساختگی از دیگر موضوعاتی هست كه در برنامه به آن پرداخته می شود. 

«آقا نگاه می كند» نام آیتم نمایشی «قرار بی قراران» است كه در باكس های سه تا پنج دقیقه ای با داستان های اجتماعی متفاوت پخش می شود. 

معرفی كتاب با موضوع مهدویت، خواندن دل گویه ها و دل نوشته های بینندگان درباره امام زمان(عج) كه برای برنامه ارسال شده توسط نریتور، تحلیل و تفسیر روایات آخرالزمان توسط كارشناسان، سینمای آخرالزمانی ،«هنر مهدوی، هنر انتظار» از دیگر بخش های برنامه قرار بی قراران است. 

برنامه«قرار بی قراران» روز عید غدیرخم بعد از اذان ظهر پخش خواهد شد. 

مسابقه آشپزی «دستپخت» به تهیه كنندگی شاهرخ امیر معزی كاری از گروه اجتماعی شبكه یك، در شب و روز عید غدیر از ساعت 19:50 روی آنتن می رود. 

شبكه دو  
به مناسبت عید غدیر ویژه برنامه «فرش قرمز» به تهیه‌كنندگی عرفان احتشامی و كارگردانی اشكان درویشی پخش می شود. 

این برنامه‌ كه با پرداختن به موضوع فرهنگ ایثار، فداكاری و شهادت پخش خواهد شد، بازیگران، شعرا، مجریان و دیگر چهره‌های فرهنگی كشور به دیدار خانواده شهدا می‌روند. 

قسمت جدیدی از برنامه «كلاه قرمزی» در عید غدیر از شبكه دو به نمایش در می‌آید و برنامه «جزیره فیتیله» نیز با حضور حمید گلی، محمد مسلمی و علی فروتن، پنجشنبه و جمعه ساعت 13 روی آنتن می‌رود. این برنامه از چند بخش نمایشی، مسابقه و سرودهای ویژه غدیر تشكیل شده است. 

ویژه برنامه «كوی محبت» پنجشنبه و جمعه به مناسبت عید غدیر بینندگان شبكه دو سیما را با پای دل به زیارت مولایشان حضرت علی (ع) در شهر نجف اشرف خواهند برد. 

ویژه برنامه جشن ولایت نیز پنجشنبه و جمعه ساعت 20 از شبكه دو پخش می‌شود. 

برنامه«‌نما دو» به انعكاس برنامه‌ها و آیین‌های مردمی به‌مناسبت عیدغدیر در سراسر كشور، اختصاص دارد. 

اكبر عبدی بازیگر پیشكسوت سینما و تلویزیون 9و 10 مهر به مناسبت عید سعید غدیر خم با مجموعه تلویزیونی «محله گل و بلبل» میهمان خانه مخاطبان شبكه دو می‌شود. 

مجموعه تلویزیونی «محله گل‌ و بلبل» به تهیه‌ كنندگی مسلم آقاجان زاده و كارگردانی احمد درویشعلی پور كاری از گروه كودك و نوجوان شبكه دو است كه با همراهی 15 بازیگر نام‌آشنا سینما و تلویزیون تولید می‌شود و هر بار با تدارك ماجراهای جالبی می‌كوشد نكات تربیتی موردنیاز را به بچه‌ها آموزش بدهد. 

شبكه سه  
برنامه «گلخانه» كاری ازگروه پخش شبكه سه سیما در روز عید غدیرخم، با دعوت از هنرمندان و خوانندگان پخش می شود. 

برنامه زنده «در آستان خورشید» با برقراری ارتباط با حرم علی بن ابیطالب(ع) در نجف اشرف در فواصل برنامه ها روی آنتن می رود. 

برنامه «مولای مهر» ویژه دهه امامت و ولایت نیز در شب عید غدیر خم با اجرای محمدرضا حسنیان و تهیه كنندگی قنبری به طور زنده برای مخاطبان پخش می شود. 

جشن عید غدیر نیز از دیگر برنامه های شبكه سه سیما برای این عید بزرگ است. 

شبكه چهار  
در روز عید غدیر، عید ولایت و امامت، اذان ظهر با صدای ماندگار استاد سلیم مؤذن‌زاده اردبیلی و ترجمه شعر گونه آن از شبكه چهار سیما پخش می شود. 

«مهر خوبان» به تهیه كنندگی محسن مناجاتی و اجرای مجتبی حسامی، پنجشنبه ساعت 22:50 پخش و جمعه نیز در ساعت 10:20بازپخش می شود. 

این برنامه میزبان كارشناسانی چون حجج اسلام و المسلمین، دكتر میرلوحی و مهدوی راد است. در «مهرخوبان» به معرفی علامه امینی پرداخته می شود و مجموعه كتابهای الغدیر نیز معرفی خواهد شد. 

همچنین بررسی فضائل و اعمال عید غدیرخم و نگاهی كوتاه به مجموعه تلویزیونی امام علی (ع) و بررسی سیمای امیرالمومنان در شعر و ادبیات فارسی از دیگر بخشهای این برنامه است كه بنیاد غدیر نیز به مخاطبان معرفی خواهد شد. 

مجموعه سخنرانی الهی قمشه ای با موضوع غدیر پنجشنبه ساعت 21و جمعه ساعت 13:50پخش می شود. 

برنامه «سرّ دلبران» به تهیه كنندگی و كارگردانی محسن ناجی، با هدف پخش مصاحبه ای پخش نشده با جرج جرداق مسیحی روی آنتن می رود. در این برنامه با جرج جرداق درباره كتاب ماندگار«علی صدای عدالت انسانی» گفتگو خواهد شد. 

حجت الاسلام زائری كارشناس «سر دلبران» در خصوص تلاش جرج جرداق در بیان فضائل امیر المومنان حضرت علی (ع) مباحثی را مطرح می كند و شرحی از چگونگی آشنایی، توجه و دلباختگی این دانشمند مسیحی به دریای بیكران فضائل امام علی (ع) و نهج البلاغه را تبیین خواهد كرد. 

این برنامه پنجشنبه ساعت 19 و جمعه ساعت 14:40 روی آنتن می رود. 

شبكه پنج  
ویژه برنامه زنده «مهرباران» كاری از گروه اقتصاد و جامعه ساعت 21:30 دقیقه بر روی آنتن می رود. 

این ویژه برنامه به مدت 50دقیقه به تهیه كنندگی محمود محمودی و با اجرای عبدالرضاامیراحمدی و محمود رضا قدیریان از شبكه پنج پخش می شود و دعوت از هنرمندان، خوانندگان و..... در برنامه و گپ و گفتگو با آنها، پخش میان برنامه از بخش های مختلف این برنامه است. 

شبكه مستند  
«مولود كعبه» از مجموعه «گلستانه» به مناسبت عید ولایت از شبكه مستند سیما روی آنتن می رود. در این مستند با روحانیان و هنرمندان در مورد ویژگی ها و شخصیت حضرت علی (ع) گفت و گو شده است.  
 
مجموعه مستند «در امتداد غدیر» مخاطبان را با شیعیان ساكن در اروپا آشنا می كند. عوامل سازنده این مجموعه سعی كرده‌اند با شیعیان اروپایی گفتگوهای جذاب و متنوعی تهیه كنند تا مورد توجه بینندگان قرار بگیرد.
 
این مجموعه پنجشنبه و جمعه ساعت 20:30 از شبكه مستند پخش می شود. 

شبكه افق  
درمستند«برای غدیر» به تهیه كنندگی و كارگردانی محمد داودی، مراسم شیعیان در روز عید غدیر خم در عراق پخش خواهد شد.
 
شبكه جام جم  
برنامه «شهر خورشید» در عید غدیر برای ایرانیان خارج از كشور پخش می شود. در این برنامه جشن های عید ولایت از مشهد مقدس حرم مطهر امام رضا (ع) به تصویر كشیده خواهد شد. 

شبكه قرآن  
«باران» كه از برنامه‌های گفت‌وگو محور و مناسبتی شبكه قرآن سیماست، پنجشنبه 9 مهرماه مصادف با شب عید غدیر خم از ساعت 21:30 به صورت زنده و مستقیم از این شبكه پخش می‌شود.

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ایران میهمان برنامه "باران" می‌شود كه در كنار سید محمد رضا طباطبایی به عنوان مجری به گفت‌وگو در خصوص واقعه غدیر خواهند پرداخت.
 
تلاوت قرآن مجید با قرائت محمد كرمانی، تواشیح‌خوانی گروه محراب و همچنین مدیحه‌سرایی سید علی سادات رضوی از دیگر بخش‌های این برنامه در شب عید غدیر خواهد بود.
 
«با كاروان ولایت» نیز عنوان ویژه برنامه روز عید غدیر شبكه قرآن سیماست كه با كارشناسی حجت الاسلام علیرضا صادقی نیاب، روز جمعه از ساعت 9 صبح تا اذان ظهر به صورت زنده میهمان مخاطبان قرآنی می‌شود.
 
شعرخوانی شاعران اهل بیت (ع) از جمله؛ وحید قاسمی و رحمان نوازنی ، قرائت قرآن قاری نوجوان محمد رضا زاهدی و مدیحه سرایی مداح نوجوان مهران مرنگی در كنار حاج سید محسن گرسویی از بخش های متنوع «باكاروان ولایت» به شمار می‌رود.
 
«نشان نزول» با موضوع بیان و شرح آیات نازل شده در خصوص واقعه غدیر با كارشناسی دكتر محسن میرباقری و «روضه رضوان» كه حال و هوای كاروان جانبازان در روز عید غدیر را در مناسك حج نشان می دهد ، از دیگر برنامه های تدارك دیده شده به‌منظور پخش از شبكه قرآن سیماست.  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار