روشی متفاوت برای دریافت آرامش

یک روانشناس گفت: شنیدن موسیقی غمگین و دیدن فیلم‌های وحشتناک باعث ایجاد حس امنیت و آرامش می‌شود.

فریبا احمدی بیگلو روانشناس در گفتگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، عنوان کرد: افراد ذاتا سعی در دوری از غم، اندوه و ترس دارند، ولی گاهی شخص خواسته یا ناخواسته به دیدن فیلم‌های ترسناک و یا گوش دادن به موسیقی‌های غم انگیز گرایش پیدا کرده و کشش عجیبی در وی ایجاد می‌شود.

وی در ادامه گفت: افراد با شنیدن موسیقی غمگین و تماشای فیلم وحشتناک درگیر دو حس غم و امنیت شده و طبق آزمایش‌های صورت گرفته بر روی افراد بعد از شنیدن موسیقی غمگین، توصیف خاصی از حس غم در خود نداشته‌اند.

این روانشناس با اشاره به ایجاد علت حس امنیت و آرامش بعد از مشاهده و شنیدن موسیقی تاکید کرد: فاصله‌ی میان واقعیت و رویا دلیل این امر بوده و شخص پس از تماشای فیلم هنگامی که خود را از شرایط و جایگاه قهرمان فیلم دور می‌بیند، احساس امنیت و آرامش خواهد کرد.

احمدی بیگلو در پایان خاطر نشان کرد: افراد پس از مشاهده فیلم و یا خواندن رمان ترسناک درگیر یک حس هنری شده و پس از مشاهده فاصله میان خود و قهرمان داستان،  حس امنیت و آرامش در آنها ایجاد شده و به همین دلیل است که افراد به شنیدن موسیقی غمگین و دیدن فیلم ترسناک تمایل دارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار