تاج: پرونده ریوالدو یک پرونده نامطلوب است

رییس سازمان لیگ برتر فوتبال گفت: بازیکنان خارجی می‌بایستی برای حضور در لیگ برتر باید شرایط و استاندارد لازم را داشته باشند.

تاج: پرونده ریوالدو یک پرونده نامطلوب است
مهدی تاج در گفت‌و‌گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان در مورد حضور بازیکنان خارجی در لیگ برتر فوتبال گفت: در تمامی عرصه‌ها هر زمان که از لحاظ کیفیت نیاز باشد از منابع خارجی استفاده شود باید این مسئله صورت پذیرد و فوتبال هم به همین منوال است. اما به شرط اینکه بازیکن یا مربی مورد نیاز با کیفیت‌تر و با قیمت مناسب‌تر از مشابه ایرانی‌اش باشد.

وی افزود: در حال حاضر بحث‌هایی از قبیل اسپانسر مدیر برنامه با دلال‌ها باعث شده‌اند برخی بازیکنان بی‌کیفیت در لیگ برتر فوتبال حضور داشته باشند و این موضوع نه تنها به کیفیت فوتبال کمک نمی‌کند بلکه مضرات فراوانی ازقبیل قراردادهای نامطلوب و در زمان قطع همکاری مشکلات بسیاری را به همراه خواهد داشت.

تاج ادامه داد: باشگاه‌های کشورمان از قبیل پرسپولیس، استقلال، تراکتورسازی، سپاهان، شاهین بوشهرو... در حال حاضر درگیر بسیاری از همین پرونده‌ها هستند و این نتیجه قراردادهای نامطلوب است و پرونده ریوالدو بازیکن استقلال هم که در حال پیگیری است از این نوع پرونده‌هاست.

وی گفت: ما در بحث جذب بازیکن خارجی اگر از آسیا باشد می‌بایستی بازیکن ملی باشد و از مسابقه خوبی برخوردارباشد و این در حالی است که بعضا بازیکنانی آمده‌اند و مدارکی ارائه دادند اما از کیفیت لازم برخوردار نبوده‌اند و پس از جدایی مشکل‌ساز شده‌اند.

تاج ادامه داد: من زمانی که در سپاهان اصفهان بودم 2 بازیکن خارجی را جذب کردم که حدود یک دهه بهترین‌های ایران بودند چراکه با مطالعه جذب شدند از این جمله بازیکنان می‌توان به آرمناک پطروسیان و لئون اسپتانیان اشاره کرد.

وی در پایان یادآور شد: بازیکن خارجی خوب است اما به شرطی که بازیکن مشابه نداشته باشد و قیمت آن پایین باشد. مربیانی هنوز در ایران داریم که از پرسپولیس شروع کردند و در حال حاضر در لیگ دسته دو مربیگری می‌کنند و باید این روال اصلاح شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: ریوالدو ، فوتبال ، خبرنگار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار