سنندج؛

فاجعه منا ناشی از عدم برنامه ریزی صحیح نیروهای انتظامی دولت عربستان بود

استاندار کردستان گفت: بار عظیم نظم و انضباط در حج بر عهده پلیس آل سعود است و فاجعه منا ناشی از عدم برنامه ریزی صحیح نیروهای انتظامی این کشور بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، عبدالمحمد زاهدی در صبحگاه مشترک نیروی انتظامی کردستان در سنندج گفت: این فاجعه تاسف بار حاصل بی تدبیری های آل سعود در کنگره بزرگ اسلامی بود.

وی با اشاره به اینکه امروز نخستین کاروان از شهدای منا وارد کشور شدند افزود: ابتدایی ترین اصول اخلاقی و بین المللی پیرامون فاجعه منا و پس از آن از سوی حکومت آل سعود رعایت نشد.

زاهدی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: انسان برای پرداختن به امور روزانه خود و اطمینان از آینده زندگی خود نیاز به امنیت دارد که بخش مهمی از این امنیت توسط نیروی انتظامی در هر کشوری تامین می شود.

وی با اشاره به اینکه ایران امروز در میان نا امنی و جنگ و کشتار منطقه، یکی از امن ترین کشورها است، بیان کرد: این امنیت حاصل جانفشانی ها و تلاش های همه نیروهای مسلح کشور بویژه نیروی انظامی در حوزه امنیت عمومی است.

استاندار کردستان رویکرد نیروی انتظامی را مردم محور دانست و گفت: مردم محور بودن به این معنی نیست که مردم ابزار امنیت هستند بلکه آنها صاحبان امنیت هستند.

زاهدی افزود: نیروی انتظامی در حوزه های انتظامی، اجتماعی و خدماتی ایفای نقش می کند.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.