اصفهان؛

تغییر مدیریت در بنیاد فارابی جشنواره کودک را از اصفهان گرفت

عضو شورای شهراصفهان با اشاره به تغییر مدیریت در بنیاد فارابی گفت : سال 90 مقرر شد جشنواره تا پنج سال در اصفهان بماند.

تغییر مدیریت در بنیاد فارابی جشنواره کودک را از اصفهان گرفتبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان؛ اصغر آذربایجانی با بیان این مطلب افزود: در سال 90 موضوع بازگشت جشنواره به اصفهان مطرح شد و پس از برگزاری جلساتی با مسئولان بنیاد فارابی و متولیان وزارت فرهنگ در اصفهان تفاهم نامه پنج ساله ای بین شهردای و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منعقد شد.

وی ادامه داد: بر اساس این تفاهم نامه جشنواره باید به مدت پنج سال در اصفهان برگزار شود.

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه پس از برگزاری اولین سال مقرر شد که دبیرخانه کودک و نوجوان در اصفهان دائمی شود، تصریح کرد: در همان سال سالن سوره به عنوان سینمای اختصاصی جشنواره مشخص شد.

آذربایجانی با بیان اینکه در سال های اخیر چهار تغییر مدیریتی در بنیاد فارابی اتفاق افتاد، خاطر نشان کرد: با این تغییر مدیریتی بسیاری از بندهای تفاهم نامه عملیاتی نشد و شورای سیاست گذاری جشنواره متشکل از چهار نفر از وزارت ارشاد، سه نفر از شهرداری و یک نفر از شورای اسلامی شهر اصفهان تشکیل شد و در این زمینه با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مکاتبات بسیاری انجام گرفت.

وی اضافه کرد: با توجه به جلسات مستمری که برگزار شد متاسفانه سازمان سینمایی در اقدامی یک طرفه آخرین توافق خود را با شهرداری عملی نکرد و اولین اشکالی که به این اقدام می توان گرفت این است که چرا باید جشنواره کودک و نوجوان از هم مجزا شود.

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اكنون بخش نوجوان جشنواره کودک و نوجوان در همدان در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی باید در این خصوص با جدیت وارد عمل شود، گفت: در دولت تدبیر و امید و در سال همدلی و همزبانی از سوی دولت و ملت جای بسی تعجب و شگفتی دارد که مسوولان با بی تدبیری این اقدام را انجام دادند.

آذربایجانی با اشاره به اینکه اصفهان با تمام ظرفیت ها و پتانسیلی که دارد می تواند مخاطب خودش را اغنا کند، اذعان داشت: بدون شک یکی از ره آوردهای این جشنواره برای اصفهان کمک به اقتصاد و رونق سینمای کودک بود. این در حالی است که قدمت جشنواره کودک و نوجوان از قدمت جشنواره فجر بیشتر است و این جشنواره به نام اصفهان ثبت شده است و همانگونه که استاندار اصفهان اعلام کرده است اتفاق اخیر حاصل بی تدبیری بوده است.

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شهرداری باید با برنامه ریزی نقشه راه ارائه دهد تا بر اساس آن برای آینده ردیف اعتباری برای جشنواره کودک پیش بینی شود. آذربایجانی تصریح کرد: شهرداری قبل از هر گونه اقدامی باید سیاست خود را درباره نحوه برگزاری اعلام کند تا شورا تصمیم بگیرد درباره جشنواره کودک چگونه هزینه کند.


انتهای پیام/ی

برچسب ها: مدیریت ، کودک ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.