آیا آمریکا برای مبارزه با داعش از معارضان سوری کمک خواهد گرفت؟

مقامات آمریکایی اعلام کردند درصدد هستند برای عقب راندن داعش از مرز سوریه با ترکیه، از معارضان سوری کمک بگیرند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از العربیه، مقامات آمریکایی در نظر دارند با حملات هوایی و همچنین کمک تسلیحاتی به معارضان سوری، به آنان کمک کنند داعش را از مناطق مهم و حساس سوریه در مرز با ترکیه، عقب برانند.

آمریکا آن دسته از معارضانی که به اصطلاح، آنها را میانه‌رو می‌نامد و به آنها آموزش نظامی داده است، گروه هدف خود معرفی می‌کند. واشینگتن مدعی است روسیه در حملات اخیر خود این گروه‌ها را نیز مورد هدف قرار داده است. مقامات آمریکایی اعلام کردند این برنامه بخشی از تغییرات جامع ارتش این کشور در مبارزه با داعش است. 

بنابر گفته این مقامات، ترکیه و آمریکا درصدد هستند گروهی متشکل از مبارزان عرب را که از قومیت‌های مختلف هستند، در این عملیات بکار گیرند. اما از آنجاییکه ترکیه نگران استقلال‌طلبی کُردها است، تمایل ندارد مناطقی از سوریه که با این کشور هم‌مرز هستند، به دست کُردها بیفتد. آنکارا مبارزانی را که مورد بررسی و تایید آمریکا قرار گرفتند، برای انجام این عملیات پیشنهاد کرده است. یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، در مصاحبه با رویترز اذعان کرد: «شرایط ترکیه برای انتخاب نیرو در سوریه مورد تایید ما است. دولت اوباما در حال انجام بررسی‌های بیشتر است.»

آمار معارضان سوری که مورد تایید آمریکا هستند، مشخص نیست، هرچند، ارتش این کشور اعلام کرده است بیش از 8000 نفر مورد بررسی قرار گرفتند که بسیاری از آنها شرایط لازم را دارا نبودند. مقامات آمریکایی در گفتگو با رویترز از اعلام نام گروه‌هایی که برای این عملیات در نظر گرفته شده اند، خودداری کردند و تعداد معارضان را هزاران نفر اعلام کردند.

عقب راندن نیروهای داعش در مرز شمالی سوریه به سوی شهر «جرابلس» که در 130 کیلومتری «رقه،»مرکز فرماندهی داعش، قرار دارد، هدف این عملیات اعلام شده است. این منطقه در غرب روخانه فرات، که مرز ترکیه و سوریه را جدا می‌کند، قرار دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۳ ۱۱ مهر ۱۳۹۴
مرگ بر آمریکا
آخرین اخبار