سمنان؛

راه اندازی خانه فرهنگ ایثار و شهادت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

وظیفه این خانه تولید فکر برای تقویت فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

راه اندازی خانه فرهنگ ایثار و شهادت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران  از سمنان؛ سعید الفتی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران، در حاشیه آیین تجلیل از ایثارگران خانواده فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از ایجاد خانه فرهنگ"ایثار و شهادت" در این وزارت‌خانه با هدف توسعه فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان یک زیرساخت در فرهنگ عمومی کشور خبر داد و افزود : وظیفه این خانه  تولید فکر برای تقویت فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است. 

وی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را به عنوان یکباور دینی و ملی وظیفه ذاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارزیابی و اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد از این طریق تلاش دارد تا این فرهنگ را به عنوان یکی از مبانی اصلی فرهنگ عمومی در جامعه توسعه دهد. 

الفتی در پاسخ به پرسشی در خصوص ایجاد این خانه در استان‌ها با بیان اینکه در نظر نداریم معاونتی به عنوان معاونت ایثار و شهادت در این وزارت خانه ایجاد کنیم گفت: در خانه فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان یک اتاق فکر در نظر است کار موضوعی کرده و تقویت این فرهنگ را در عرصه های مختلف در برنامه داریم.

 وی با بیان اینکه باید مصادیق فرهنگ ایثار و شهادت را در تمام عرصه‌ها معرفی کنیم،خاطرنشان کرد: در این خصوص در نظر است از موسیقی، سینما، کتاب و ... فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان یک باور دینی و ملی توسعه و تقویت شود. 

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران گفت: در این خصوص جلد اول کتاب ایثار از نگاه مردم چاپ و منتشر شده و جلد دوم آن نیز با موضوع نقش ایثار در قرآن در نمایشگاه علوم قرآنی ارائه شده است.

 وی با بیان اینکه هدف از انتشار این کتابها مشارکت دادن مردم در فرهنگ ایثار و فداکاری است اضافه کرد: در تلاشیم تا جلد دوم را نیز امسال در نمایشگاه مطبوعات کشور ارائه دهیم . 

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران یادآور شد: اگر چه باب شهادت بسته شده اما باب فداکاری و ایثار همچنان باز است و می‌توان با ترویج این فرهنگ آن را در فرهنگ عمومی جامعه نهادینه کرد.

 الفتی همچنین در این آیین با تجلیل از ایثارگران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان به تبیین نقش و اهمیت دفاع مقدس و لزوم توسعه فرهنگ ایثار و گذشت در جامعه پرداخت و برکات و آثار دفاع مقدس در تدوام و رشد و توسعه انقلاب اسلامی را تببین کرد. 

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران با تاکید بر اینکه دفاع مقدس و ایستادگی مردم در هشت سال جنگ تحمیلی، انقلاب و نظام اسلامی را بیمه کرد، خاطرنشان کرد: باید در دهه 90 فرهنگ ایثارگری را در جامعه ترویج کنیم و این فرهنگ منحصر به دهه 60 نبوده و نیست.

 وی توسعه فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی، تحکیم وحدت ملی، توسعه صنعت و صنایع نظامی ، توسعه علوم مختلف و ... را از برکات دوران دفاع مقدس دانست و گفت: فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی در جامعه وجود دارد باید با تقویت و ترویج ، آن را در نسل جدید نیز تقویت کنیم.

 مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران با اشاره به شکل‌گیری بسیج در دوران دفاع مقدس گفت: در حال حاضر نیز در قالب اقتصاد مقاومتی باید مصرف کالاهای ایرانی و نیز تولیدکنندگان داخلی تقویت تولید ملی را به عنوان یک ارزش و فرهنگ در جامعه توسعه و ترویج کنند. 

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.