ملاوردی: سالمندان را با تغییرات سریع اجتماعی و اقتصادی تنها نگذاریم / سرعت تغییرات نهادهای اجتماعی را جا گذاشت

معاون رئیس جمهور در امور زنان گفت: ‌ زندگی سالمندان متأثر از تغییرات گسترده اجتماعی و اقتصادی بوده و این امر ما را مجاب کرده تا برنامه‌ریزی جامع و کاملی در این زمینه داشته باشیم.

ملاوردی: سالمندان را با تغییرات سریع اجتماعی و اقتصادی تنها نگذاریم / سرعت تغییرات نهادهای اجتماعی را جا گذاشتبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان دکتر ملاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان در نشست تخصصی بررسی زندگی زنان سالمند اظهار کرد: یکی از دستور کارهای معاون زنان در سازمان بهزیستی برنامه‌ریزی برای زنان سالمند و بهبود شرایط این افراد است لذا از آنجایی که نگهداری از زنان سالمند، نیازهای این گروه بیشتر و سخت‌تر از مردان است، فرزندانشان آن‌ها را به مؤسسات بهزیستی می‌سپارند و ما باید بتوانیم شرایط راحت‌تری را برای این افراد به وجود بیاوریم. 

وی در ادامه افزود: ما در رابطه با لایحه حمایت از حقوق سالمندان همکاری لازم را با بهزیستی خواهیم داشت و از هیچ کمکی به این سازمان دریغ نخواهیم کرد. 

ملاوردی در رابطه با تغییرات سریع اجتماعی گفت: تغییرات اجتماعی چنان سریع رخ داده است که نهادهای اجتماعی از همراهی و برنامه‌ریزی برای بهبود شرایط زندگی برای سالمندان جان مانده‌اند و می‌توان گفت هنوز به ظرفیت‌های لازم برای حل مشکل این قشر آسیب‌پذیر نرسیده‌ایم. 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما طرح تجارب بین‌المللی را در زمینه استفاده از ظرفیت‌های سالمندان با کشور ترکیه امضا کرده‌ایم تا با استفاده از تجارت وزارتخانه امور زنان این کشور بتوانیم کمی از مشکلات زنان سالمند سرپرست خانوار در ایران کاهش دهیم. 

معاون رئیس جمهور در امور زنان در پایان بیان کرد: در حوزه پیشگیری از بیماری‌هایی که منجر به زمین‌گیر شدن می‌شود نیز باید برنامه‌هایی مانند ورزش داشته باشیم و مناسب‌سازی فضاهای شهری را برای افراد سالمند و استفاده از مهارت‌های این افراد مدنظر قرار دهیم. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار