مراسم بزرگداشت «قاریان مهاجر الی‌الله» 14 مهر برگزار می‌شود

رئیس حوزه ارتباطات شورای عالی قرآن گفت: مراسم بزرگداشت جانباختگان کاروان نور به همت ستاد بزرگداشت قاریان مهاجر الی الله سه‌شنبه، 14 مهرماه بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد امام جعفر صادق(ع) تهران برگزار می‌شود.

محمدتقی میرزاجانی، رئیس حوزه ارتباطات شورای عالی قرآن در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به فاجعه منا و از دست دادن 5 نفر از قاریان و موشحان جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: مراسم بزرگداشت آنان به همت ستاد بزرگداشت قاریان مهاجر الی الله، سه‌شنبه 14 مهرماه با حضور مسئولان، اساتید، قاریان و حافظان قرآن کریم و خانواده‌های جان‌باختگان قرآنی بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد امام جعفر صادق (ع) واقع در میدان فلسطین برگزار می‌شود.

وی سخنرانی، قرائت بیانیه جامعه قرآنی کشور و پخش کلیپ‌هایی از اعضای کاروان قرآنی که در حادثه منا جان خود را از دست دادند را از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای مراسم بزرگداشت دانست و توضیح داد: طبق مصوبه سومین جلسه ستاد بزرگداشت «قاریان مهاجر الی‌الله» که 11 مهرماه با حضور تمامی اعضا این ستاد برگزار شد، هیئتی از مسئولان و اساتید قرآنی امروز یکشنبه 12 مهرماه جهت حضور در مراسم تشییع پیکر پاک زنده‌یاد محسن حاجی‌حسنی کارگر به مشهد مقدس اعزام شدند.

میرزاجانی ادامه داد: اعضا هیئت اعزامی به مشهد شامل عباس امام جمعه، معاون تولید شورای عالی قرآن، بهرام محمدی‌نیا، مدیر شبکه قرآن سیما و محمدمهدی بحرالعلوم، معاون آموزش و پژوهش سازمان دارالقرآن الکریم هستند.

وی افزود: همچنین در این جلسه علاوه بر مروری بر مصوبات و برنامه‌های اجرایی شده توسط ستاد بزرگداشت طی روزهای گذشته، گزارشی از اعزام دو هیئت به منزل زنده‌یاد حسن دانش در یزد و زنده‌یاد محسن حاجی‌حسنی کارگر در مشهد ارائه شد. 

رئیس حوزه ارتباطات شورای عالی قرآن تصریح کرد: اعزام هیئتی متشکل از مسئولان و اساتید قرآنی به منازل سه عزیز از دست رفته گروه تواشیح باقرالعلوم(ع) در شهر آبادان از دیگر مصوبات این جلسه بود که براین اساس هیئتی با تولیت محمدحسین محمدزاده، مدیر رادیو قرآن در روز دوشنبه، 13 مهرماه به شهر آبادان اعزام می‌شوند.

گفتنی است، اعزام اساتید و مسئولان قرآنی به مشهد و یزد روز پنجشنبه، 9 مهرماه انجام شده بود.





انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار