اجراهای عمومی تئاتر مقاومت؛ کمک به رشد تئاتر در شهرستان‌ها

اصغر گروسی کارگردان تئاتر معتقد است اجرای عمومی نمایش‌ها در شهرهای مختلف باعث می‌شود تا مخاطب بیشتری به سالن‌های عمومی نمایش مراجعه کرده و در جریان روند تئاتر امروز قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ستاد خبری پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت؛ اصغر گروسی که با نمایش «بی مرگی» از شیراز در این دوره از جشنواره در بخش حضور دارد، در رابطه با نمایشنامه این اثر گفت: در این اثر، ضمن وفادار بودن به اصل دفاع مقدس، به زیرلایه‌ها و اتفاقات ایجاد شده آن می‌پردازیم. تمام افرادی که با پدیده جنگ روبه رو می‌شوند، خانواده، وابستگی‌ها و شرایط اقلیمی و اجتماعی متفاوتی دارند و طبیعتاً با دغدغه‌ها و مسائل متفاوتی مواجه می‌شوند.

او ادامه داد: در این نمایش سه سرباز در گودالی گیر می‌افتند و با شرایط سخت و اتفاقات خاصی روبرو می‌شوند. نمایش بسیار دیالوگ‌محور است. بر این اساس، مهندسی اجرا به صورت کارگاهی شکل گرفت. در ابتدا تمرینات بسیاری روی خوانش این اثر داشتیم و بعد از آن طراحی میزانسن‌ها و حرکات را انجام دادیم. در واقع این نمایش به صورت کارگاهی شکل گرفت.

گروسی برگزاری جشنواره تئاتر مقاومت به صورت رپرتواری را اتفاق بسیار مثبتی دانست و عنوان کرد: برگزار شدن جشنواره در تهران سبب می‌شد که بسیاری نتوانند نمایش‌ها را ببینند. اجرای عمومی نمایش‌ها در شهرهای مختلف باعث می‌شود تا مردم به سالن‌های عمومی نمایش راه مراجعه کرده و در جریان روند تئاتر امروز قرار گیرند.

گروسی که دومین حضور خود را در این جشنواره تجربه می‌کند، در رابطه با برگزاری جشنواره تئاتر مقاومت بیان کرد: تمامی افرادی که در این جشنواره مشغول به فعالیت‌اند افرادی صاحب تجربه‌اند و با شناخت و آگاهی کامل به اجرا و هدایت آن مشغولند. با توجه به گذشت سال ها هنوز هم دیدگاه و نگاه های متفاوتی نسبت به موضوع دفاع مقدس و مقاومت وجود دارد. 

پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و بنیاد فرهنگی روایت با دبیری حسین پارسایی در قالب اجرای عمومی آثار منتخب تهران و سایر شهرهای ایران از ۳۱ شهریور تا ۷ آذر ماه برگزار خواهد شد.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار