شیوع یک بیماری عجیب در تئاتر

نمایشنامه «کاتالپسی» با افتتاح مجموعه بهاران خوانده می‌شود.

نیما اقلیما کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نمایشنامه «کاتالپسی» گفت: این اثر نوشته علی امیر ریاحی، زندگی زوجی جوان را روایت می‌کند که با بروز یک اتفاق اختلاف‌هایشان اوج می‌گیرد نمایشنامه «کاتالپسی» روابط زوج‌های جوان را واکاوی می‌کند.

وی ادامه داد: «کاتالپسی» یک نوع بیماری است که با از کارافتادگی عضلات همراه است این اتفاق در خود روایت هم دیده می‌َشود چرا که در جواب کنش‌های دراماتیک اثر واکنشی وجود ندارد در حقیقت روابط کنش‌ و واکنش‌های عرضی است.

اقلیما بیان کرد: هنر وابسته به تجربه است و خوانش یک نمایشنامه به نوعی مجالی را برای هنرمندان و دانشجویان در جهت کسب تجربه و آزمون و خطا ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: بسیاری از نویسندگان متبحر هنوز شناخته‌ نشده‌اند و آثارشان به دلیل نبود امکان چاپ توسط مخاطبان عام خوانده نمی‌شود نمایشنامه خوانی می‌تواند این امکان را تا حدی ایجاد کند.

گفتنی است؛ نمایشنامه کاتالپسی با بازی علی عامل هاشمی و ارسطو خوش رزم سال پیش به صورت خصوصی تک اجرایی داشته برای افتتاح سالن نمایشنامه‌خوانی استاد ساعدی در مجموعه بهاران خوانده می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار