یاسوج ؛

بازگشت 12 گونه جانوری در گچساران به دامان طبیعت

رییس اداره حفاظت محیط زیست گچساران گفت: امسال 12 قطعه پرنده شکاری نادر که به صورت زنده گرفتار شده بودند در منطقه حفاظت شده و شکار ممنوع این شهرستان رها شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛عبدال دیانتی نسب افزود: این پرندگان شامل شش قطعه سارگپه(پرندگان شکاری)، سه بهله جغد، سه قطعه کبک و یک قلاده جوجه تیغی هستند.

وی بیان کرد: این گونه های جانوری در منطقه حفاظت شده کوه سرخ رهاسازی شدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست گچساران ابراز کرد: دو قطعه کبک از شکارچیان زنده کشف شد و بقیه نیز از سوی دوستداران طبیعت در حالی که مصدوم بودند به این اداره تحویل داده شدند.

دیانتی افزود: این گونه های نادر و ارزشمند پس از مداوا در دامان طبیعت رهاسازی شدند.

وی ادامه داد: 24شکارچی متخلف از ابتدای امسال تاکنون در زیستگاه های حیات وحش این شهرستان دستگیر و 14 قبضه اسلحه از آنان کشف شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست گچساران ابراز کرد: از این شکارچیان متخلف 45 قطعه تیهو،16قطعه سبزقبا،یک قلاده تشی، یک قلاده روباه و 65قطعه ماهی کشف و ضبط شده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست گچساران تصریح کرد: شکارچیان دستگیر شده افزون بر پرداخت جریمه های زیست محیطی پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی با اشاره به کمبود نیروهای محیط بان در گچساران از دوستداران حیات وحش خواست در صورت مشاهده هر نوع تخلف صید و شکار در مناطق حفاظت شده به محیط بانان این شهرستان گزارش دهند.

کوه خامی با مساحت بیش از26 هزار هکتار، کوه سرخ با 32هزار هکتار و کوه دیل با 10 هزار هکتار مساحت جزو مناطق حفاظت شده شهرستان گچساران محسوب می شوند که 9 نفر محیط بان از آنها محافظت می کنند.

انتهای پیام /س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.