یاسوج؛

شکارچی متخلف در خاییز کهگیلویه دستگیر شد

رییس اداره حفاظت محیط زیست کهگیلویه گفت: یک شکارچی متخلف که اقدام به شکار یک کل وحشی در کوه خاییز این شهرستان کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ قدرت الله علی پور افزود: محیط بانان این اداره در کوه خاییز مشغول گشت زنی و کنترل منطقه حفاظت شده بودند که قطرات خونی بر روی زمین توجه آنها را به خود جلب کرد.

وی اظهار کرد: محیط بانان با دیدن قطره های خون، گشت زنی های خود را درسطح وسیع تر و با دقت بیشتر نقطه به نقطه ادامه دادند.

علی پور بیان کرد: محیط بانان پس از ساعتی بررسی منطقه حفاظت شده تنگ تکاب کوه خاییز، متوجه یک راس کل شدند که بر روی زمین افتاده و گلوله اسلحه خفیف به قلب آن اصابت کرده و تلف شده بود.

وی عنوان کرد: تلاش برای شناسایی و دستگیری شکارچی این کل وحشی آغاز و پس از شناسایی وی، مدارک لازم جمع آوری و به مراجع قضایی ارسال شد.

کوه خاییز با 33 هزار هکتار در حوزه استحفاظی شهرستان های گچساران، کهگیلویه و بهبهان از سال 77 از سوی شورای عالی محیط زیست به عنوان منطقه حفاظت شده اعلام شده است.

این کوه با گونه غالب کل و بز، زیستگاه امنی برای دیگر گونه های جانوری گرگ، گراز ،کفتار،شغال ، جوجه تیغی، کاراکال (سیاه گوش) ، پلنگ، سنجاقک و انواع خزنده گان است.

جریمه شکار یک راس کل و بز وحشی 100میلیون ریال تعین شده است.

انتهای پیام /س
برچسب ها: شکارچی ، گونه ، جانوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.