اصفهان؛

۴ ماه حبس برای متخلف صید پرنده شکاری

متخلف صید سه پرنده شکاری بالابان در خمینی شهر به ۴ ماه حبس و پرداخت جزای نقدی محکوم شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان و به نقل از اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خمینی شهر، در جریان رسیدگی به پرونده یک متخلف صید و شکار در خمینی شهر اصفهان به تحمل ۴ ماه حبس و پرداخت یک میلیون و هشتصد هزار ریال جزای نقدی محکوم شد.این متخلف باید ضرر و زیان وارده به محیط زیست را نیز پرداخت کند.

اواخر خردادماه سال جاری ماموران نیروی انتظامی شهرستان خمینی شهر اصفهان هنگام بازرسی از منزل یک خلافکار سابقه دار سه پرنده شکاری زنده را کشف و ضبط کردند.

نیروی انتظامی در جریان پیگیری جرائم سرقت و قاچاق وارد مخفیگاه متخلف شده بودند که در حین بازرسی پرندگان را نیز کشف نموده و به محیط زیست شهرستان خمینی تحویل دادند.

پرندگان مذکور سه پرنده شکاری از خانواده شاهین ها (بالابان) هستند که از گونه های حمایت شده و ارزشمند ملی و جهانی به شمار می روند.

در این زمینه پرونده ای با شکایت محیط زیست در مراجع قضایی تشکیل شد تا متهم علاوه بر سایر جرائم به جرم صید و خرید و فروش غیرمجاز گونه های جانوری حمایت شده محاکمه شود.

در جریان رسیدگی به این پرونده در دادگاه کیفری خمینی شهر متهم،دادگاه با توجه به محتویات پرونده، اعترافات صریح متهم، بزهکاری آنان را محرز و مسلم دانست.

بنابراین دادگاه متهم را به تحمل ۴ ماه حبس و پرداخت یک میلیون و هشتصد هزار ریال جزای نقدی محکوم کرد.

همچنین علاوه بر مجازات فوق جریمه قابل پرداخت بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک از پرندگان شکاری شاهین، بالابان، بحری، طرلان و لاچین ۲۰۰ میلیون ریال تعیین شده است که این مبلغ در جرایم جدید به ۶۰۰ میلیون ریال افزایش یافته است. 


انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.