کرمان؛

بوی خوش آبادانی در روستاهای محروم ریگان

آسفالت در روستاهای ریگان جایگزین معابر شنی و خاکی می شود .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ شهرستان ریگان یکی از شهرستانهای کویری استان کرمانست که طوفان های شدید شن ،گردوغبار و هجوم شنهای روان و اخیراً ریزگردها روستاییان مناطق مختلف آن را دچار مشکلات کرده است .

هم اکنون معابر روستاهای این شهرستان خاکی است و با هر ترددی گرد و غبار فضای منطقه را در بر می گیرد.

روستاییان این مناطق روزی انتظار داشتند معابر آنها شن ریزی شود ، این درحالیست که امروز با همت وتلاش مسئولان این معابر آسفالت می شود.

هم اکنون دهیاران و شوراها به صورت شبانه روزی مشغول اقدمات زیر سازی و جدول گذاری معابر روستاها می باشند به طوری که روستاها کم کم چهره شهر را به خود می گیرند .

در مناطق کوهستانی شهرستان نیز فعالیتهای عمرانی اغاز شده است به طوری که ایجاد بوستانها و مکانهای تفریحی به این مناطق شکوهی خاص داده است.

منطقه گردشگری کوهشاه ریگان این روزها شاهد فعالیت های شبانه روزی و چشمگیری است تا چهره این روستا را به قطب گردشگری تبدیل کند.

فرماندار ریگان گفت: تمامی تلاش ما این است که چهره محرومیت را از روستاهای این شهرستان کویری بزداییم.

امین باقری با اشاره به اینکه فعالیتهای عمرانی در روستاهای شهرستان ریگان شتاب زیادی گرفته است، افزود: به زودی چهره روستاها متفاوت می شود.

وی خاطرنشان کرد: همکاری اهالی در راستای آبادانی روستاها می تواند در عمران آنها موثر باشد و این امر توسعه را در روستاها به دنبال دارد.

فرماندار ریگان با اعلام اینکه تمامی دهیاران روستاهای شهرستان کارهای عمرانی را در روستاهای این شهرستان اغاز کرده اند، تصریح کرد: هم اکنون با تامین اعتبار، آسفالت معابر روستا در دستور کار قرار گرفته است .

باقری یادآور شد: کار زیر سازی و جدول گذاری در روستاهای شهرستان ریگان نیز آغاز شده است.

وی از آغاز عملیات اجرایی آسفالت معابر 11 روستای شهرستان ریگان خبر داد و گفت: طی تفاهم نامه استانداری و اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان آسفالت معابر 11 روستای شهرستان ریگان در دستور کار قرار گرفت.

باقری افزود: بر اساس دستور العمل ابلاغی استفاده از قیر رایگان مقرر شد، بنیاد مسکن ریگان 66 هزار متر مربع از معابر زیر سازی شده از محل اعتبارات دهیاری ها را آسفالت کند.

وی خاطرنشان کرد: ا ین طرح ها در روستاهای جهان آباد، تقی آباد، حجت آباد، محمد آباد، اصغر خان، علی آباد پشت ریگ عباس آباد، سردار علی آباد

محمد قاسم خان، سعد آباد، ناصر آباد، چهگواری شلتوک آباد و میرآباد امامقلی اجرا می شود.

باقری تصریح کرد: با آسفالت معابر این روستاها، تردد در معابر با سهولت انجام می شود.

وی یادآور شد: کار عملیاتی بوستانها در روستاهای شهرستان ریگان آغاز و تعدادی به اتمام رسیده که به زودی به بهر برداری می رسد.

باقری گفت: در روستاهای مناطق کوهستانی از جمله روستای گردشگری کوهشاه نیز کار بوستان در حال انجام است که با راه اندازی آن تحول شگرفی در زمینه گردشگری شهرستان ایجاد می شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: با احداث جاده بین المللی ریگان ـ جاسک بیش از 50 روستا در مناطق کوهستانی و خوش آب وهوای ریگان از راه ارتباطی مناسب برخوردار می شوند.

فرماندار ریگان خاطرنشان کرد: با افتتاح این جاده، تحول عظیمی در زمینه گردشگری شهرستان و توسعه روستاهای آن ایجاد می شود.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: آبادانی ، روستا ، ریگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.