شیراز؛

نقش مهم امربه معروف و نهی از منكر در پیشگیری از جرم

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: توجه به آموزه های دینی و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منكر در پیشگیری از جرم و ایجاد امنیت در جامعه بسیار نقش آفرین است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار "احمدعلی گودرزی" در نشست تخصصی و هم اندیشی فرماندهان و روسای كلانتری ها شهر شیراز با شورای اسلامی و ائمه جماعات مساجد و نمایندگان صنوف اقتصادی و تجاری این شهرستان كه به مناسبت هفته ناجا برگزار شد، ‌گفت: امنیت و آرامش در جامعه برقرار نمی شود مگر با پشتوانه مردم و سایر سازمانها و نهادها. 

وی ادامه داد: هفته نیروی انتظامی فرصت مغتنمی است برای معرفی عملکرد و فعالیت های پلیس و همفکری با صاحب نظران، اندیشمندان، دانشگاهیان، معتمدین و سایر اقشار اجتماعی در راستای توسعه امنیت و آرامش جامعه با تعامل و همکاری همه اقشار مردم.
فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینكه وقوع جرم در جامعه جز لاینفك زندگی بشری است،‌تصریح كرد: هر چه تكنولوژی ها پیشرفته تر می شوند،‌جرائم جدید رخ می دهد كه پلیس هم باید خود را برای مبارزه با این جرائم پیشرفته آماده كند. 

سردار "گودرزی" به كشف 94درصدی جرائم در فضای مجازی و كشف 92 درصدی جرائم خشن در استان فارس اشاره كرد و گفت: این موفقیت ها نشان از رویكرد علمی پلیس فارس دارد و طبق نظر سنجی های انجام شده توسط یكی از مراكز علمی و دانشگاهی در تهران، مردم این استان بالاترین احساس امنیت را در كشور دارند. 

وی به نقش بسزای آموزه های دینی و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منكر در پیشگیری از جرم اشاره كرد و گفت: روحانیون و ائمه جماعات با كلام فصیح و بلیغ خود می توانند مردم را از عواقب جرم و جنایت آشنا و در پیشگیری از جرم و هدایت و ترقیب بیشتر مردم در همكاری به پلیس بسیار نقش آفرین باشند. 

فرمانده انتظامی استان فارس وحدت، انسجام و همدلی بین پلیس و ائمه جماعات مساجد، اعضای شورای شهر، نمایندگان صنوف اقتصادی و تجاری و سایر اقشار مردم را عامل مهمی در پیشگیری از وقوع جرم و افزایش امنیت در جامعه دانست و از فرماندهان و روسای كلانتری ها خواست تا با حضور پررنگ خود در مساجد و مكان های عمومی در حوزه های كاری خود، تعامل و همكاری خود را روحانیون و مسئولان بیشتر كنند. 

انتهای پیام/ح
برچسب ها: نقش ، معروف ، منکر ، پیشگیری ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.