اهمیت ماهواره‌بر سیمرغ به عنوان یک ماهواره سنگین در مدار

رئیس مرکز ملی فضایی گفت: ماهواره‌بر سیمرغ به عنوان یک ماهواره‌ سنگین در مدار از پروژه‌های بسیار مهم و با اهمیت است.

منوچهر منطقی رئیس مرکز ملی فضایی در گفتگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  گفت: برای طراحی ماهواره‌‌برها باید توجه داشته باشیم آیا این گونه ماهواره‌ها در مسیر تولید قرار می‌گیرد یا خیر و پس از آن ماهواره‌ای که تولید می‌شود آیا آزمایشی است یا به فناوری مورد نظر می‌رسد و ماهواره را در درون آن قرار بدهیم.

وی در ادامه افزود: برای این کار باید قادر باشیم ماهواره‌های سنگین را در مسیر مدار قرار بدهیم یکی از این ماهواره‌ها ماهواره سیمرغ است که کمتر از 10 کشور جهان توان طراحی و ساخت آن را دارد و به عنوان یک ماهواره سنگین در مدار قرار دارد.

منطقی تصریح کرد: با طراحی این ماهواره در واقع کمک به طراحی ماهواره‌های خودمان سعی می‌کنیم تا در یک نقطه مورد نظر آن را بر روی زمین بگذاریم تا استفاده‌های اقتصادی را افزایش بدهیم.

رئیس مرکز ملی فضایی با اشاره به ارز‌ آوری این ماهواره خاطرنشان کرد: ارز‌آوری این ماهواره به  صورت است، از آن جایی که دانش‌ طراحی پایگاه پرتاب کننده ماهواره را داریم، می‌توانیم این دانش‌ فنی را در اختیار کشورهای دیگر بگذاریم که این خود ارز‌آوری بالایی دارد.


منطقی تصریح کرد: ما قادر هستیم نیازهای داخلی را به مرور تطبیق بدهیم و آن را با اطلاعات دیگری جایگزین کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار