کرمانشاه؛

احیاء سنت حسنه قدیمی در پذیرایی از زائرین

سرپرست معاونت سیاسی وامنیتی استانداری بر تلاش جهت احیای سنت حسنه قدیمی مردم استان در پذیرایی از زائرین عتبات عالیات تاکید کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ امیرشاه آبادی در جلسه ستاد ساماندهی زائرین اربعین حسینی(ره)، گفت باید تمامی کارهای مربوط به اربعین با محوریت مردم انجام شود زیرا ظرفیت های مناسبی در این راستا وجود دارد که می تواند به عنوان مبنا قرار گیرد.

وی با اشاره به هفته امربه معروف و نهی از منکر اظهار داشت: بالاترین امربه معرف توجه به سنت های قدیمی در مراسم سوگواری است لذا باید سنت های قدیمی در برگزاری سوگواری به فرهنگ تبدیل شود زیرا این موضوع اثربخشی در تمامی جوانب زندگی را به دنبال خواهد داشت.

شاه آبادی یادآوری کرد: شایسته است، سنت های قدیمی در نوع رفتار مردم در پذیرایی از زائرین عتبات عالیات احیاء گردد و مردم به این سمت سوق داده شوند.

وی افزود: همه دستگاه های اجرایی ذیربط وظیفه دارند که نهایت اهتمام و جدیت خود را برای پذیرایی و اسکان مطلوب زائرین اربعین بکار گیرند و با این کار دعوت به کار خیر را سرلوحة کاری خود قرار دهند.

سرپرست معاونت سیاسی وامنیتی استانداری گفت: در سال گذشته که استان کرمانشاه در پذیرایی و تردد زائرین اربعین حسینی(ع) نقش ویژه ای داشت، امسال هم باید با استفاده از تجارب و آسیب شناسی مشکلات سال گذشته بهترین برنامه ها و اقدامات در نظر گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: موضوع تردد زائر در اربعین حسینی(ع) از مرزهای استان توسط شورای امنیت ملی کشور در دست بررسی است و اگر تردد زائر از مرز خسروی به تصویب رسید باید تمامی امکانات و ظرفیت ها برای تحقق این مهم آماده باشند و اگر هم به تصویب نرسید در تردد زائر به عنوان استان معین عمل خواهیم کرد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.