هشدار ترکیه به روسیه در مورد قطع همکاری‌های گازی و اتمی

رئیس‌جمهور ترکیه در ادامه انتقادها از مسکو به خاطر حمایت‌های این کشور از دمشق، این بار به روسیه هشدار داد آنکارا گزینه‌های دیگری غیر از روسیه برای ساخت نیروگاه اتمی و نیز واردات گاز دارد.

به گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ رئیس‌جمهور ترکیه در ادامه انتقادها از روسیه به دلیل حمایت‌های مسکو از دولت سوریه، به مقامات روس هشدار داد آنکارا برای ساخت نیروگاه اتمی و واردات گاز گزینه‌های دیگری غیر از روسیه دارد.
 
اوایل مهرماه سال گذشته بود که رسانه‌ها خبر دادند اولین نیروگاه هسته ای ترکیه قرار است در منطقه آکویوی این کشور و توسط شرکت روسی روس اتم ساخته شود. این شرکت اعلام کرد در حال ارزیابی مکان ساخت اولین نیروگاه هسته ای در ترکیه است.
 
به گزارش روزنامه حریت چاپ آنکارا، وزیر انرژی ترکیه طی دیدار خود با مدیر شرکت روس اتم از تمایل این کشور برای سرعت بخشیدن به ساخت این نیروگاه خبر داده بود.
 
امروز پنجشنبه رئیس‌جمهور ترکیه پیش از ترک آنکارا به مقصد ژاپن درباره از دست رفتن منافع اقتصادی روسیه در موضوع ایجاد نیروگاه اتمی در ترکیه و نیز صدور گاز به این کشور هشدار داد.
 
به گزارش خبرگزاری فرانسه، هشدار اقتصادی رجب طیب اردوغان به مسکو در حالی مطرح می‌شود که وی امروز بار دیگر از مواضع روسیه در سوریه و حمایتهای آن از دولت بشار اسد به شدت انتقاد کرد.
 
رئیس‌جمهور ترکیه خطاب به مسکو گفت: «از دست دادن ترکیه، خسارات زیادی به روسیه وارد خواهد کرد. اگر روسها نیروگاه(اتمی) آکوینو را نسازند، دیگر کشورها این کار را می‌توانند بکنند. روسیه تاکنون ۳ میلیارد دلار در این پروژه سرمایه گذاری کرده و این روسیه است که باید با احتیاط بیشتری اقدام کند».
 
اردوغان افزود: «ما اولین کشور مصرف‌کننده گاز طبیعی روسیه هستیم اگر ضروری باشد ترکیه می‌تواند گاز طبیعی از تعداد بسیار دیگری از کشورها در نقاط مختلف وارد کند».
 
رئیس‌جمهور ترکیه درباره بحران سوریه و ارتباط دادن آن به مسائل اقتصادی بین دو کشور گفت: «ما از اینکه روسیه به نحوی در حال اقدام است که می‌تواند سبب از دست رفتن منافع اقتصادی آن در ترکیه شود، متاثر و غمگین هستیم».
منبع:فارس
انتهای پیام/
برچسب ها: روسیه ، ترکیه ، هشدار ، قطع ، گازی ، اتمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار