واشینگتن ادعای سقوط موشک های روس در ایران را تایید نکرد

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت نمی تواند ادعای سقوط موشک های روسیه در خاک ایران را تایید کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ جان کربی طی کنفرانسی مطبوعاتی گفت: وزیر خارجه آمریکا با لاوروف، همتای روس خود درباره سوریه و اوکراین صحبت و نگرانی های ما را درباره اهدافی که نیروهای روس مورد حمله قرار می دهند و مربوط به داعش نیستند، مطرح کرد.

وی همچنین درباره اهمیت پیش رفتن درباره گفتگوهای تاکتیکی درباره کاستن از احتمال درگیری ها و سوء برخورد ها بخصوص در آسمان (سوریه) صحبت کرد. وی همچنین درباره پیشرفت در خصوص مسیر سیاسی در سوریه نیز صحبت کرد.

وی بار دیگر تاکید کرده است که جنگ داخلی در سوریه راه حل نظامی ندارد و فقط می توان با راه حل سیاسی حل و فصل شود و این به معنی روی کار آمدن دولتی بدون اسد است که پاسخگوی نیازهای مردم سوریه باشد.

کربی ادامه داد در خصوص اوکراین، جان کری بار دیگر موضوع توافق میسنک و اهمیت پیشرفت در اجرای این توافقنامه را مطرح کرد.

خبرنگاری درباره ادعای سقوط برخی از موشک های شلیک شده روسیه از دریای خزر در خاک ایران پرسید؛ کربی گفت من هنوز گزارش های مربوط به این موضوع را ندیده ام و در موضعی هم نیستم که بخواهم آنها را تایید کنم.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا درباره اینکه آیا چنین موضوعی در گفتگوی کری و لاوروف مطرح شده است یا نه گفت البته نمی توانم جزئیات بیشتری درباره گفتگوی انجام شده مطرح کنم. جان کری نیز نگرانی های خود را درباره نحوه هدف گیری های انجام شده که علیه داعش نیستند، مطرح کرده است.

در صورتی که گزارش های منتشر شده درباره سقوط برخی از موشک های روسیه در ایران صحیح باشد که البته نمی توانم آن را تایید کنم نشان می دهد که می بایست رویه های مربوط به کاهش تنش ها و احتمال درگیری ها را تسریع کرد.

وی درباره گلایه سناتور کورکر درباره همکاری نکردن کری با کمیته تحت نظرش گفت وی انتظار داشت جان کری در تاریخی در کمیته حاضر شود که وی در آن تاریخ در کشور حضور ندارد و برای حضور در کنفرانس، در شیلی خواهد بود.

کربی تاکید کرد: البته وزارت امور خارجه اهمیت این کمیته را درک می کند و پیشنهاد کرده است که معاون وزیر خارجه یا پیترسون، دستیار وزیر خارجه حضور داشته باشد ولی کمیته هر دو مورد را رد کرده است. البته این را نیز باید بگویم که جان کری در سال اخیر، ده بار در برابر این کمیته حاضر شده است، وی مسئولیت خود را به عنوان یک سناتور سابق درباره مسئولیت نظارتی کنگره نیز بسیار جدی می گیرد و ما به صحبت با رئیس کمیته روابط خارجی سنا درباره هر گونه جلسه دیگر ادامه می دهیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۷ ۱۶ مهر ۱۳۹۵
اگه موشکهای روسیه در ایران خورده بود شما آمریکاییها مثل خر کیف میکردید و خواستار کاهش حملات روسیه نمیشدید! معلومه موشکهای روسیه به هدفهای درست که مواضع تحت حمایت آمریکاست برخورد کرده.نوش جانشان!!!موشکها قسمت کاخ سفید هم بشه،إنشاءالله.
آخرین اخبار