ادعای سی ان ان: شهادت سردار همدانی، "ضربه روانی بزرگ" به بشار اسد

سی ان ان در گزارشی مدعی شد شهادت فرمانده سپاه پاسداران در سوریه، ضربه‌ای بزرگ برای حامیان بشار اسد است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، یک مقام اطلاعاتی آمریکا مدعی شد، شهادت سردار حسین همدانی - فرمانده ارشد سپاه پاسداران در سوریه - سبب وارد آمدن ضربه ای روانی به حامیان بشار اسد، رییس جمهور سوریه شده است. 

اندیشکده واشینگتن مدعی شد: «شهادت این فرمانده سپاه پاسداران به دست داعش سبب برجسته شدن حضور ایران در درگیری‌های سوریه شد. شهادت این فرمانده سپاه، بشار اسد را در تنگنای شدیدی قرار داده است.»


ادعای سی ان ان: شهادت سردار همدانی، ضربه روانی بزرگ به سپاه پاسداران و بشار اسد


سی ان ان افزود: تلویزیون ایران پیام تسلیت حسن روحانی، رییس جمهور ایران را پخش کرد. حسن روحانی از دست دادن این فرمانده را ضایعه ای بزرگ برای ایران دانسته بود.

"رئول مارک گرچت،" مامور سابق اطلاعاتی آمریکا در این خصوص مدعی شد :" ژنرال حسین همدانی مسئول عملیات ایران در داخل سوریه بود. او از ابتدا تا انتهای درگیری‌ها در سوریه حضور داشت. به همین دلیل، از دست دادن وی اهمیت قابل توجهی دارد.

این مامور در ادامه ادعا‌های خود افزود: "شهادت این ژنرال، یک شکست برای نیروهای نظامی حامی دولت اسد است."

سی ان ان در ادامه ادعا کرد: کشورهای آمریکا و ایران مدعی مبارزه با تروریست‌های داعش هستند؛ اما واقعیت این است که اهداف این دو کشور متفاوت است: هدف آمریکا از حمایت شورشیان، ساقط کردن دولت اسد است. در مقابل، اسد یکی از متحدان نزدیک تهران است و همین امر سبب مداخله ایران برای دفاع از حکومت دمشق شده است.

"گرچت" نیز در این خصوص مدعی شد: من مطمئن نیستم که هدف ایران مبارزه با داعش باشد. من معتقدم هدف نخست ایران در جنگ سوریه ممانعت از سقوط حکومت بشار اسد است.

در ادامه گزارش سی ان ان آمده است: ایران در حال حاضر کمک‌های خود به سوریه را به صورت صریح اعلام می‌کند. در ابتدای جنگ سوریه در سال 2012، واشینگتن اعتقاد داشت کمک‌های ایران به سوریه تنها در قالب کمک‌های تسلیحاتی و مستشاری بود. با این وجود، مقامات ایرانی از حضور مستشاری برای کمک به دولت اسد دفاع می‌کنند.

"دنیس راس،" مشاور پیشین باراک اوباما در امور ایران مدعی است:" برای ایرانی‌ها سخت است خود را در سوریه از دید دیگران مخفی کنند."

بشار اسد، رییس جمهور سوریه در مصاحبه هفته گذشته خود با تلویزیون ایران، آشکارا از حمایت ایرانیان قدردانی کرد. در این مصاحبه، اسد از روسیه به دلیل بمباران تروریست‌ها و حمایت از دولت دمشق، به طور ویژه تشکر کرد.

در ادامه گزارش سی ان ان آمده است: تابستان گذشته، قاسم سلیمانی - فرمانده سپاه قدس ایران - برای گفتگو به مسکو سفر کرد. "اندرو تبلر" تحلیلگر اندیشکده واشینگتن بر این باور است که ایران سبب ورود روسیه به ائتلاف دفاع از دولت اسد شد. وی مدعی شد: ایران و نیروی نظامی شیعه این کشور به همراه حزب الله لبنان عملیات زمینی را در سوریه برعهده گرفته‌اند و روسیه حملات هوایی را برای حمایت از آنها، انجام خواهد داد.

شبکه آمریکایی سی ان ان در ادامه ادعا‌های خود آورده است: اگر چه هفته گذشته توجه افکار عمومی به دخالت روسیه در سوریه معطوف بود، واقعیت آن است که این حملات با یک حمله شدید ایران همراه بود. حملات نیروهای ایرانی از قبل با روس‌ها برنامه ریزی و هماهنگ شده بود. دخالت ایران در جنگ سوریه برای این کشور بدون هزینه نبود. "گرچت" مدعی است: از دست دادن فرماندهان ایرانی درحال افزایش است. ما هر روز شاهد اعلام خبر شهادت فرماندهان سپاه پاسداران ایران در سوریه هستیم.

علاوه بر این، مقامات آمریکایی روز چهارشنبه در مصاحبه با سی ان ان مدعی شدند: چهار موشک روسی که از دریای خزر به سمت اهداف تروریست‌ها در سوریه شلیک شده بود، در ایران فرود آمد و سبب خسارات مالی و تلفات جانی غیرنظامیان شد. با این وجود، مقامات تهران و مسکو این خبر را تکذیب کردند.

این مقام اطلاعاتی آمریکا در پایانمدعی شد: هزینه‌های ایران در دفاع از دولت دمشق در حال افزایش است. از آنجاییکه ایران حمایت خود از دولت سوریه را دو برابر کرده است، این امر سبب به خطر انداختن جان ایرانیان شده است.

سردار حسین همدانی عصر روز پنجشنبه هفته گذشته، حین انجام مأموریت مستشاری در حومه شهر حلب به شهادت رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۵:۲۶ ۱۸ مهر ۱۳۹۴
چرا از ایران نیرو برای جنگ با گروه تروریست داعش اعزام نمیکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۱۸ مهر ۱۳۹۴
معلومه ضربه ی روانی می خوره...
ضربه از این بزرگ تر...
چقدر باید هزینه داد تا دوباره فردی به لیاقت و کاردانی این مرد پیدا بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۱۸ مهر ۱۳۹۴
راهش پر رهرو
ونامش جاودان باد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۱۸ مهر ۱۳۹۴
خدا رحمتش کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۱۸ مهر ۱۳۹۴
باز دوباره موج سواری اینا شروع شد بزرگترین ضربه رو شهید همدانی و سردار سلیمانی به نروریست ها زدن و هنوز ادامه داره .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۱۸ مهر ۱۳۹۴
آيا دولت امريكا يا كشورهاي غربي پيام تسليت دادند آيا ابراز همدردي كردند اگر اين چنين نيست معلوم مي شود دشمن ما و كشور ما هستند و از شهادت سردار ايراني خوشحال هم شدند.
آخرین اخبار