آموزش مهارتی که به دنبال حادثه ‌منا در دانشگاه علمی کاربردی کلید خورد

رئیس دانشگاه علمی کاربردی از برگزاری مهارت آموزی مراسم حج برای دانشجویان این دانشگاه خبر داد.

خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد اخباری رئیس دانشگاه علمی کاربری در نشست خبری حج امروز گفت: رتبه‌بندی واحد‌های این دانشگاه از مرداد ماه آغاز شده است هدف اصلی ما از ارزیابی واحدها، ایجاد جو رقابتی سالم میان مراکز و تضمین کیفیت است تا بتوانیم در راستای افزایش مهارت آموزی دانشجویان عمل کنیم.

طرح ارزیابی شامل دو مرحله خود ارزیابی و درستی آزمایی است که خوشبختانه مرحله اول براساس 9پارامتر و 200شاخص ارزیابی انجام شد.

وی افزود: تاکنون 125 مرکز با محدودیت و توقف دوره مواجه شدند که اگر ضوابط را رعایت نکنند احتمال تعطیلی مراکز نیز وجود دارد.

اخباری اظهار داشت: در دوره‌های مهرماه حدود 1100 کد رشته محل جدید بنا به نیاز روز بازار کار ارائه داریم که حتما در بهمن ماه نیز اعمال می‌شود.

طرح ارزیابی مدیران به کجای راه رسید؟

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به طرح ارزیابی مدیران مراکز گفت: کمیته انضباطی دانشگاه به صورت فعال در حال ارزیابی مدیران و صدور احکام است. در حال حاضر تعدادی از مراکز ما فاقد احکام بود که اطلاعات آنها ارزیابی نشد.

اخباری در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص اینکه آیا دانشگاه جامع علمی کاربردی قصد مهارت آموزی برای دانشجویان در‌ زمینه مدیریت مراسم حج را دارد یا خیر گفت: خوشبختانه آمادگی این را داریم که دوره‌های مستمری برای مدیریت و آموزش تخصصی مدیریت کاروان‌های حج داشته باشیم بنده شخصا این موضوع را در سفر اخیر مکه مکرمه به مسئولین یادآوری کردم.

ارتباط حوزه و دانشگاه جامع علمی کاربردی
وی همچنین از تشکیل دفتر ویژه معارف در دانشگاه علمی کاربردی خبرداد و گفت: ارتباط حوزه و دانشگاه یک بحث کاملا جا افتاده ای است. در دانشگاه ما بیش از 7هزار نفر از جامعه روحانیت در بحث معارف فعالیت می‌کنند همچنین رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها مجوز راه‌اندازی دفتر ویژه معارف منطبق با جهت گیری‌های شغلی در واحد‌های دانشگاه را صادر کرده است.

بیش از 10هزار نفر برای تدریس در درس معارف منطبق با شغل مهارتی ثبت نام کرده‌اند و بیش از 3هزار نفر از این تعداد مصاحبه را پشت سر گذاشته‌اند.

برنامه‌های دانشگاه علمی کاربردی در حوزه علم و فناوری
اخباری با اشاره به برنامه‌های دانشگاه علمی کاربردی در حوزه علم و فناوری گفت: بیش از هزار ایده و اختراع در جشنواره عرضه کرده‌ایم که بیش از 20 اختراع نیز به تجاری سازی رسید. همچنین در راستای همکاری نزدیک با مجموعه‌های صنعتی تا امروز بیش از 30 خوشه رشد راه‌اندازی کردیم.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی افزود: در راستای همکاری نزدیک با مجموعه‌های صنعتی تا امروز بیش از 30 خوشه رشد راه‌اندازی کردیم. همچنین در راستای سیاست‌های دولت مبنی بر تعامل با کشورهای مختلف با وزیر علوم افغانستان، عراق و آذربایجان دیدار داشتیم که حتی علاقمند بودند ‌شعباتی از دانشگاه علمی کاربردی در کشورهای آنان ایجاد کنیم.

لازم به ذکر است که تفاهم نامه‌هایی با دانشگاه‌های چین و آلمان برای تبادل استاد و دانشجو داشتیم.

وام‌های کوتاه مدت با اقساط و بهره‌های کم برای مخترعان در دانشگاه علمی کاربردی

اخباری در خصوص حمایت دانشگاه علمی کاربردی از مخترعان گفت: دانشگاه علمی کاربردی برای حمایت از فناوری‌ها، وام‌های کوتاه مدت با اقساط و بهره کم در اختیار محققان قرار می‌دهد.

در حال حاضر 10 درصد مدرسان دانشگاه جامع از خبرگان هستند و امیدواریم این تعداد به 30درصد در 3سال آینده برسد.

تاکید ما بر مراکز این است که دوره کارورزی 480 ساعته حتما در یک مجموعه اجرایی انجام شود به همین دلیل حدود 8شاخه از شاخص‌های رتبه‌بندی دانشگاه در رابطه با برگزاری دوره‌های کارورزی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار