تمدید مهلت ثبت نام در تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد ۹۴ پرداخت وام ازدواج به دانشجویان دانشگاه آزاد تا پایان امسال، تسهیلات جدید در انتظار دانشجویان نخبه، از جمله اخبار مهم حوزه دانشگاهی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در هفته ای که گذشت اخبار متعددی درحوزه سلامت منتشر شد.

آغاز ثبت نام شرکت در مراسم ازدواج دانشجویی در دانشگاه ها 
ثبتنام مراسم ازدواج دانشجویی از روز شنبه ۱۱ مهر ماه از طریق سامانه ثبت نام ازدواج دانشجویی در دانشگاهها آغاز شده و به مدت ۲۰ روز ادامه دارد.
متقاضیان تا ۳۰ مهر ماه مهلت دارنند از طریق سامانه ثبتنام ازدواج دانشجویی نسبت به ثبتنام خود اقدام کنند.
دانشجویان پس از ثبت نام باید مدارک لازم را (رونوشت و اصل عقدنامه، شناسنامه، کارت ملی و کارت دانشجویی خود) جهت تائید به دفتر نهاد دانشگاه یا دفتراستانی مربوطه ارائه و دفاتر نهاد نیز باید حداکثر یک هفته پس از دریافت مدارک هر داوطلب، نسبت به تعیین تکلیف در خصوص تائید یا رد ثبت نام در سایت اقدام کنند.

تقویم تسهیلات رفاهی دانشجویان برای نیمسال جدید اعلام شد
 براساس تقویم اعلام شده، ثبت اعتبارات وام تحصیلی و شهریه، در صندوق رفاه دانشجویی از ۳۱ شهریور ۹۴ آغاز شده است و مرحله اول سیستم اتوماسیون فاز۲ برای ثبت تقاضای کلیه تسهیلات صندوق رفاه از ۴ تا ۲۵ مهرماه، در صندوق رفاه دانشجویان فعال می شود.
مرحله دوم سیستم اتوماسیون فاز۲ برای ثبت تقاضای کلیه تسهیلات صندوق رفاه نیز از ۳ تا ۱۳ آبان ۹۴ فعال می شود.

پنج محقق کشور از پنج دانشگاه در جمع برترین محققین دنیا
 خانی روابط عمومی مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری گفت: دکتر داود دومیری گنجیاز دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در رشته موضوعی مهندسی،دکترمجیدعشقیگردجی از دانشگاه سمنان در رشته موضوعی ریاضیات، دکترمهدی دهقاناز دانشگاه صنعتی امیرکبیر در دو رشته موضوعی مهندسی و ریاضیات، دکتر مهراورنگ قائدیاز دانشگاه یاسوج در رشته مهندسی و دکترسعید عباس بندی از دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در رشته ریاضیات توسط پایگاه استنادی آی.اس.آی به عنوان برترین محققین دنیا معرفی شدند. 

مبنای اصلی این انتخاب میزان تاثیرگذاری علمی این محققین در دنیای علم بوده است که این تاثیرگذاری بر مبنای تعداد استنادهای دریافت شده توسط آنها محاسبه شده است.

مهلت ثبت نام دوره‌های کاردانی فنی و حرفهای دانشگاه علمی کاربردی تمدید شد
 عباس علایی نوین معاون سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: با توجه به استقبال گسترده متقاضیان پذیرش در دانشگاه و درخواستهای مکرر واحدهای استانی و مراکز آموزش علمی – کاربردی مبنی بر مساعدت برای تمدید مهلت ثبت نام دورههای کاردانی فنی و کاردانی حرفهای مهر ماه 94، تا تاریخ 20 مهر ماه تمدید شد.

جدیدترین مصوبات هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اعلام شد
در جلسه هیات رییسه دانشگاه آزاد اسلامی به ریاست دکتر میرزاده و با حضور اعضا به منظور بررسی و تسریع امور دانش بنیان کارگروهی متشکل از معاونت های برنامه ریزی، پژوهش و فناوری، پزشکی، عمرانی و شواری اقتصاد دانش بنیان تشکیل شد تا امور آن مستمرا و بطور هفتگی دنبال شود.

در این جلسه نامه معاون دانشجویی و فرهنگی در خصوص مدارک واحدهای برون مرزی مطرح و مقرر گردید، مصوبه شماره ۲ هیات رئیسه مبنی بر اینکه دانشجویان ورودی قبل از سال ۹۲ در واحد دانشگاهی که مشغول به تحصیل هستند از همان واحد، مدرک اخذ کنند و در خصوص مواردی که با قواعد قبلی مغایرت وجود دارد در کمیسیون موارد خاص مطرح شود.

کاهش زیاندهی واحدهای دانشگاه آزاد
دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد به اخبار منتشر شده از دانشگاه آزاد اسلامی در رسانه ها اشاره کرد و گفت: اشخاصی هستند که خارج از دانشگاه از روی دلسوزی یا نکته سنجی، اخبار و اطلاعاتی را در سایت ها منتشر می کنند که ممکن است برخی از آنها درست و برخی از روی عدم اطلاع کافی باشد که ضرورت دارد با رصد دقیق آنها در جهت رفع مشکلات استفاده صحیح صورت پذیرد.

میرزاده به تراز مالی سال گذشته اشاره کرد و گفت: اگرچه هنوز واحدهای زیان دهی وجود دارد اما مجموع دانشگاه از زیان دهی خارج شده است که این در اقتصاد کشور در شرایط فعلی نیز کم سابقه است.

آغاز مهلت ثبت نام تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد از امروز
توکلی مشاور عالی سازمان سنجش اظهار داشت: کلیه داوطلبانی که در آزمون ورودی دورههای کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 94 ثبت نام کردهاند و در جلسه آزمون حاضر بودهاند از مجازین و غیر مجازین انتخاب رشته میتوانند با مطالعه اطلاعیه در صورت واجد شرایط بودن حداکثر 20 کد رشتهمحل از میان کد رشتههای امتحانی انتخاب کنند و از امروز یکشنبه 12 مهر ماه تا پنجشنبه 16 مهر ماه با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به ثبت کد رشتهمحل های انتخابی اقدام کنند.

تسهیلات جدید در انتظار دانشجویان نخبه
سعید سهراب پور قائم مقام بنیاد ملی نخبگان از تسهیلات جدید حمایتی برای دانشجویان نخبه بر اساس شرایط خبر داد.

وی عنوان کرد: کمک به دانشجویان برای تامین هزینههای مالی مهمترین تسهیلات این آیین نامه است به این صورت که دانشجویان دارای پایاننامههای مقطع دکترا 900 هزار تومان و دانشجویان کارشناسی ارشد 700 هزار تومان کمک هزینه مالی دریافت می کنند.

وزیر علوم با وزرای علوم ۴ کشور اروپایی دیدار کرد
وزیر علوم در حاشیه اجلاس علم و فناوری در جامعه با وزرای علوم کشورهای آلمان، فرانسه، بلغارستان و سوئد دیدار و گفتگو کرد.

 وی در این دیدارها بر ضرورت گسترش همکاریهای علمی و فناوری در شرایط پساتحریم تاکید کرده و در خصوص همکاری در زمینه تبادل اعضای هیئت علمی، انجام تحقیقات مشترک علمی، تبادل دانشجوی بورسیه و غیر بورسیه، برگزاری دوره های مشترک آموزشی در دوره های دکترا و کارشناسی ارشد و برگزاری سمینارهای علمی مشترک بحث و گفتگو کردند.

برنامه دانشگاه آزاد برای ۱۱ هزار آزمایشگاه
دکتر حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد در هشتمین جلسه هیات امنای استان همدان گفت: طرح ساها یکی از بزرگترین طرح های دانشگاه آزاد اسلامی بوده و یک ثروت ملی و گنجینه علمی پژوهشی محسوب می شود.

وی گفت: طرح ساها با ۱۱ هزار آزمایشگاه و کارگاه در کنار جذب اعضای هیات علمی مهمترین برنامه دانشگاه آزاد در راستای توسعه علمی کشور است.
وی با بیان اینکه امکانات دانشگاه آزاد برای توسعه تحصیلات تکمیلی کافی است، تاکید کرد: بحث جذب هیات علمی باید جدی گرفته شود.


پرداخت وام ازدواج به دانشجویان دانشگاه آزاد تا پایان امسال
ذاکر مدیر صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد خبر داد: در صورتی که زوجهای دانشجو هر دو از دانشگاه آزاد اسلامی باشد، مبلغ 23 میلیون تومان به آنها تعلق میگیرد و به بانکهای عامل معرفی خواهند شد.

وی گفت: پرداخت وام ازدواج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی از 6 شهریور ماه سال 1393 صورت گرفت و دانشگاه آزاد توانسته در زمینه ارائه این تسهیلات قدم بزرگی بر دارد.

مجوز پذیرش دانشجوی خارجی در پردیس کیش دانشگاه تهران صادر شد
منصور خلیلی عراقی، رئیس جدید پردیس کیش دانشگاه تهران، در مراسمی با حضور رئیس و اعضای هیاترییسه دانشگاه، رییس و مسئولین منطقه آزاد کیش و استادان و دانشجویان این پردیس معارفه و از  زحمات دکتر نصرتالله ضرغام، رییس سابق این پردیس تقدیر شد.
محمود نیلی احمد آبادی رئیس دانشگاه تهران گفت: وزارت علوم، به تازگی مجوز پذیرش دانشجوی خارجی را برای دانشگاه تهران در پردیس کیش صادر کرد.

تفاهمنامه همکاری علمی آموزشی بین ایران و ژاپن منعقد شد
 در دیدار  محمد فرهادی وزیر علوم ایران  و هاکوبون شیمومورا ضمن تبادل نظر در خصوص گسترش همکاریهای علمی و فناوری، یادداشت تفاهم همکاری علمی، آموزشی و پژوهشی  مبنی بر تقویت روابط دو کشور در زمینه تبادل استاد و دانشجو، انجام پروژه های تحقیقاتی مشترک و تقویت همکاری دانشگاههای دو کشور به امضا رسید.

نتیجه آزمون فرهنگیان اواخر مهرماه اعلام میشود
حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نتیجه آزمون استخدام پیمانی مشاغل آموزشی وزارت آموزش و پرورش سال 94 اواخر مهرماه از طریق سایت سازمان سنجش اعلام میشود.

به گفته توکلی، ظرفیت استخدام در این دوره 3 هزار و 704 نفر است که از این تعداد 762 زن و 2 هزار و 942 مرد پذیرش میشوند.

ثبت نام بیش از ۲۲ هزار نفر در تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد 
توکلی مشاور عالی سازمان سنجش از جزئیات چگونگی ثبت نام برای تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 94 خبر داد.

وی ادامه داد: تا ساعت 8 صبح روز 14 مهر ماه 22 هزار و 700 داوطلب برای این دوره ثبتنام کرده آند. لازم به ذکر است آن دسته از داوطلبانی که قبلا فهرست اسامی آنان بعنوان پذیرفتهشدگان نهایی آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 94 اعلام شده در صورت انتخاب رشته در این مرحله و قبولی در یکی از کد رشته محلهای قبولی قبلی آنان لغو می شود و همچنین پذیرفتهشدگان نهایی رشتههای خاص یا بورسیه پذیرفته شده حق ثبتنام در تکمیل ظرفیت را ندارند.

وام مسکن به اعضای هیات علمی پیمانی دانشگاه ها اعطا می شود
با تصویب شورای پول و اعتبار و ابلاغ بانک مرکزی به بانک ها، علاوه بر اعضای هیات علمی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی با وضعیت استخدامی رسمی و آزمایشی، اعضای هیات علمی دانشگاه ها با وضعیت استخدامی پیمانی نیز می توانند از تسهیلات مسکن استفاده کنند.
پیش از این شورای پول اعتبار با افزایش تسهیلات مسکن اعضای هیات علمی دانشگاه ها تا سقف ۱۰۰ میلیون  تومان و با رعایت نرخ های مصوب این شورا و بازپرداخت حداکثر بیست ساله موافقت کرده بود.

خبرهای خوش وزارت علوم برای اعضای هیئت علمی
دکتر امید معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم در گردهمایی معاونان اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاهها و مراکز آموزش عالی گفت: امسال دو برنامه اساسی داریم که یکی از آنها منابع عمرانی و معماری است.

امید خبر خوبی نیز برای اعضای هیئت علمی داشت و گفت: وام مسکن به اعضای هیئت علمی به تصویب رسید و این مشکل حل شد و به زودی در اختیار اعضای هیئت علمی قرار خواهد گرفت.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.