یاسوج؛

چشم انتظاری مردم قلعه رئیسی و دیشموک به پایان می رسد

فاز اول عملیات اجرایی طرح گازرسانی به بخش های قلعه رئیسی و دیشموک در جنوب کهگیلویه وبویراحمد عصر شنبه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛ بخش های قلعه رئیسی و دیشموک در شهرستان کهگیلویه با یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد حدود 250کیلومتر فاصله دارند و سخت گذربودن راه ارتباطی این بخشها اجرای طرح گازرسانی این منطقه را هزینه برکرده است.

پس از گذشت بیش از سه دهه از انقلاب اسلامی اینک تلاش مسوولان تدبیر و امید در برآورد مهمترین آرزوی مردم خطه محروم قلعه رئیسی و دیشموک به بار نشست و سرانجام فاز اول گازرسانی به این منطقه اجرایی شد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت:در فاز اول این طرح شهرهای قلعه رئیسی و دیشموک با حدود چهار هزار نفر جمعیت از نعمت گاز طبیعی بهره مند خواهد شد.

سید موسی خادمی تامین سوحت پایدار، جلوگیری از قطع درختان جنگلی ، رفع نارضایتی های مردم این مناطق، کاهش مصرف بی رویه سوخت فسیلی و تسریع در توسعه همه جانبه را از مهمترین فواید گازرسانی به بخش های قلعه رئیسی ، دیشموک و روستاهای اقماری در شهرستان کهگیلویه عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه وبویراحمد اعتبار فاز اول اجرای طرح گازرسانی به قلعه رئیسی و دیشموک را 100میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: اجرای این طرح یک خدمت ماندگار برای دولت تدبیر و امید است.

هوشنگ صیدالی افزود: این طرح پس از سال ها بررسی و کارکارشناسی اینک باتامین اعتبار به مرحله اجرا درآمد و بهره برداری از آن در توسعه این منطقه نقش بسزایی خواهد داشت.

وی گفت: در شهر قلعه رییسی 732خانوار و در دیشموک 978خانوار در انتظار گازرسانی هستند.

وی طول شبکه گازرسانی به قلعه رئیسی را 73 کیلومتر و دیشموک را 90 کیلومتر اعلام کرد و افزود: 160 روستا در حریم 15 کیلومتری این دوشهر در فاز دوم گازرسانی خواهند شد.

این بخش ها حدود 50هزار نفر جمعیت دارند.

بیش از 98 درصد جمعیت شهری و 40درصد جمعیت روستایی کهگیلویه وبویراحمد از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.