اوباما: جمهوری‌خواهان کنترل خود را از دست داده‌اند

رئیس‌جمهور آمریکا ناکامی جمهوری‌خواهان در انتخاب رئیس جدید مجلس نمایندگان را مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ مجلس نمایندگان آمریکا در چند روز گذشته درگیر ناآرامی و اعتشاش شده است. این وضعیت پس از آن به وجود آمد که "کوین مک‌کارتی،" جایگزین احتمالی "جان بینر" به عنوان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا که چندی پیش استعفا داد، به شکلی ناگهانی از این کاندیداتوری انصراف داد. علت انصراف مک‌کارتی که در زمان ریاست جان بینر معاون وی بود، تنش‌های ایجاد شده بوسیله محافظه‌کاران کنگره بود.
 
اکنون نمایندگان مجلس نمایندگان آمریکا بر سر انتخاب یک کاندیدای مورد توافق همه برای ریاست این مجلس، دچار اختلاف نظر شده‌اند. "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا، در یک گردهمایی که در خانه‌ای شخصی در لس آنجلس برگزار شد از این وضع به شدت انتقاد کرد. اوباما در این باره گفت: من اصولا آدم حزب‌گرایی نیستم و برخی اعضای حزبم من را متهم کرده‌اند به به اندازه کافی طرفدار حزب نیستم؛ اما من در این لحظه از تاریخ به شما می گویم که انتخابهای من دشوار هستند و حقایق، مدارک و ارزشها در سمت ما قرار دارند، درحالیکه طرف مقابل کنترل خود را از دست داده است.
 
وی تاکید کرد: درگیری که شما اکنون در مجلس نمایندگان می بینید این است که حتی عمیق ترین محافظه کاران نیز ایدئولوژی خالصی ندارند و ترجیح می دهند که مجلس نمایندگان را به آتش بکشند تا این که امکان یک فرآیند دموکراتیک را بپذیرند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار