گفتگو با بازیگر «اشکان، انگشتر متبرک و چند داستان دیگر»؛

بازیگری که اصغر فرهادی فراموشش کرد

سرعت فراموش شدن آدم‌ها در سینما بسیار بالا و چشمگیر است.

حسین فرضی‌زاد بازیگر و مجری طرح سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص فعالیت خود در حوزه سینما گفت: پس از بازی در «شهر زیبا» و ایفای نقش اکبر که برادر ترانه علیدوستی بود، دو پروژه‌ای که در آن‌ها ایفای نقش کردم در جشنواره کن حضور یافت ولی در ایران مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را نگرفت.

وی با بیان اینکه از جشنواره‌ ابوظبی برنده جایزه «مروارید سیاه» شده است، گفت: زمانی که در «شهر زیبا» بازی کردم دوران بلوغ و نوجوانی بود و ماجرا بر این است که باید در بخشی از کار خودم به خودم کمک می‌کردم اما باید بگویم فرصت و زمان فراموشی در سینما بسیار سریع و کوتاه است.

فرضی‌زاد در خصوص تمایل به همکاری با فرهادی در حال حاضر گفت: ایشان را چند بار در محافل مختلف دیدم و اتفاقا برخورد خوب و گرمی هم با من داشت اما به دلایلی دسترسی به ایشان دیگر سخت است. اگر باز هم فرهادی بخواهد، در فیلمش بازی می‌کنم اما ترجیح می‌دهم به خاطر همان دو سه کار خوب که بازی کردم، بازی سطحی و بد نداشته باشم و خاطره بازی خوبم را حفظ کنم.

فرضی‌زاد بیان کرد: نزدیک شدن به فیلمسازان مطرح مثل گذشته نیست. باید مهمانی بگیری و دعوتشان کنی و مدیر برنامه‌هایشان را راضی کنی تا فرصتی پیدا کنی. من در حال حاضر تلاش می‌کنم که باشم و دیده شوم اما خیلی از دوستان بسیار مستعدتر و توانا‌تر هم بوده‌اند که راه برایشان باز نشد. یکی از آن‌ها بابک انصاری‌ بود و دیگری یوسف خداپرست که در «رقص در غبار» فرهادی بود. متاسفانه همانطور که گفتم فراموش کردن و فراموش شدن در سینما سرعت زیادی دارد.

وی در خصوص گزیده‌کاری و مشکلات آن در سینما گفت: در حال حاضر اگر بخواهی گزیده‌کار باشی سخت می‌گذرد ولی من دوست ندارم در هر نقش و اثری ظاهر شوم. الان هم به سینما وصل هستم و مجری طرح فیلم «لاک قرمز» به کارگردانی سید جمال سید حاتمی هستم.

این بازیگر افزود: رشته دانشگاهی من سینما و تدوین بوده است ولی در حوزه سینما بازیگری چیزی است که به آن علاقه‌مند بودم و هستم.

فرضی‌زاد عنوان کرد: وقتی آدم‌ها سرخورده می‌شوند، انگیزه پیگیری در آن‌ها از بین می‌رود. به نظر من بازیگران اعتماد به نفس ضعیفی دارند چون ابزار کارشان خودشان هستند و اگر نتوانند کار کنند و هنر خود را نشان دهند، انگیزه و اعتماد به نفسشان از میان می‌رود. یک هنرمند نقاش وقتی تابلویی را نقش می‌کند، کنار می‌ایستد تا هنرش را در بوم نقاشی ببینند و نظر بدهند اما یک بازیگر هنرش را با وجودش نشان می‌دهد و ابزاری برای نشان دادن هنرش جز خودش ندارد.

وی با بیان این مطلب بیان کرد: من خیلی تلاش کردم ولی چیزی که باعث شد رغبتم را از دست بدهم این است که چون چهره نیستم زحماتم دیده نمی‌شود. وقتی به دفتر فیلمسازان می‌روم تعامل در حد پر کردن فرم آن‌هاست؛ البته حق دارند. آن‌ها به دنبال بازیگر چهره و خوش صدا برای ایفای نقش هستند. بازیگرانی که چهره هستند اتفاقا بازی خوبی هم دارند ولی امیدوارم یک اتفاق خوبی بیفتد اما حالا دوره‌ای است که نقش‌ها را می‌فروشند.

این بازیگر جوان در خصوص همکاری‌اش با شهرام مکری گفت:‌ در فیلم «اشکان و انگشتر متبرک» شهرام مکری با وی همکاری داشتم. مکری مرد شریفی است من می‌دانم زمانی که سرش شلوغ است، نباید با او تماس بگیرم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: من باز هم صبر می‌کنم و اعتقاد دارم جنس خوب پشت ویترین نمی‌ماند. من هم برای رسیدن به هدفم باز هم تلاش و صبر می‌کنم تا اتفاقات خوب بیفتد.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار