کرمان؛

اختصاص یارانه به آزمایشهای ژنتیک قبل از ازدواج در جنوب استان کرمان

رئیس مرکز پیشگیری سازمان بهزیستی کشور گفت: میزان معلولیتها در جنوب استان کرمان از سایر نقاط کشور بیشتر است که علت بیشتر این معلولیتها به ازدواجهای فامیلی در منطقه مربوط می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،آقای رضازاده افزود: به زودی تیمی از سازمان بهزیستی به این مناطق اعزام می شود تا گزارشی کاملی از وضعیت بیماریهای ژنتیکی در جنوب استان کرمان تهیه کند.

وی تصریح کرد: براساس نتایج این تحقیقات ، در خصوص آگاه سازی خانواده ها و جوانان درخصوص مسائل قبل از ازدواج ، زمان ازدواج و دوران بارداری اقدام خواهد کرد و برای آزمایشهای ژنتیک قبل از ازدواج در این منطقه یارانه تخصیص خواهد داد.

رییس مرکز پیشگیری سازمان بهزیستی کشور همچنین از اجرای یک طرح جدید برای پیشگیری از مصرف مواد مخدر در کشور در اینده نزدیک خبر داد.
آقای رضا زاده گفت: در این طرح که اجرای آن از کرمان آغاز می شود کارشناسان سازمان بهزیستی با همکاری اعضای سازمانهای مردم نهاد و افراد داوطلب هر محله ، مشکلات آن محله را شناسایی ، بررسی و اولویت بندی می کنند و سپس با نظر اساتید و کارشناسان برای حل مشکلات هر محله راهکار مناسب ارائه می شود تا جلوی گرایش جوانان محله به مواد مخدر گرفته شود.

انتهای پیام/گ
برچسب ها: یارانه ، آزمایش ، ژنتیک ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.