زندگی امروزی قربانی شبکه‌های اجتماعی شده است

یک جامعه شناس گفت: امروزه انسان‌ها تعلقات مختلف و متنوعی یافته‌اند و متاسفانه شبکه‌های اجتماعی دامنه تعلقات انسان‌ها را گسترش داده به همان نسبت دلبستگی و تعلقات نسبت به خانواده کاهش یافته است.

جعفر بای محقق و پژوهشگر آسیب‌های اجتماعی در گفتگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نقش شبکه‌های اجتماعی در طلاق اظهار کرد: امروزه انسان‌ها تعلقات مختلف و متنوعی یافته‌اند و به طور طبیعی آدمی موجود محدودی است و متاسفانه شبکه‌های دامنه تعلقات انسان‌ها را گسترش داده و به همان نسبت دلبستگی و تعلقات نسبت به خانواده کاهش و ضریب گفتگوی خانواده بسیار ناچیز شده است.

وی افزود: گویا همسران زمانی را برای با هم بودن را ندارند در نتیجه مانند دو بیگانه با هم زندگی می کنند در چنین شرایط سرد و بی روح ابتدا طلاق عاطفی و سپس طلاق رسمی اتفاق می‌افتد.

این محقق و پژوهشگر آسیب‌های اجتماعی در ادامه به نقش تخریب کننده شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: امروزه شبکه‌های اجتماعی به اعماق زندگی انسان‌ها نفوذ کرده و چون موریانه‌ پایه‌های اصلی خانواده را ویران و نابود می‌سازد اگر چه این پدیده قابل درک و ملموس نیست ولی زندگی امروزی قربانی شبکه‌های اجتماعی شده است.

بای ادامه داد: همسران بجای عشق ورزیدن و محبت کردن به یک دیگر غرق در اقیانوس بی کران شبکه‌های اجتماعی شده‌اند به طوری که دامنه شناخت و آگاهی همسران از شبکه‌‌های اجتماعی به مراتب بیشتر از و فرزندان خویش است و نهاد اصلی خانواده‌ها  را تشکیل می‌دهد.

این جامعه شناس تصریح کرد: شدت استفاده از شبکه‌های مجازی به پیدایش اعتیاد و اینترنتی شده است به طور یکه امروزه تعداد کثیری از خانواده‌ها از معتادان درمان ناپذیر اینترنتی هستند.

وی در پایان به نقش نهادهای دولتی به ویژه خانواده اشاره کرد و گفت: دولت‌ها باید توجه ویژه‌ای به نهاد خانواده داشته باشند و به کمک همسران بشتابند و نهاد خانواده را تقویت کنند تا آنان بتوانند حرکت‌های گذشته خود را ادامه دهند که این نظرات باید از سوی نهادهای فرهنگی نسبت به محتوای شبکه‌ها صورت گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار