فواید بی نظیر نوشیدن آب در حال ناشتا

مصرف ناشتای یک لیوان آب باعث تقویت پوست می شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ یکی از بهترین عادات سلامتی که می توان روزانه انجام داد، نوشیدن یک لیوان آب هنگام ناشتاست. شاید این نکته چندان مهم به نظر نرسد اما نوشیدن آب درست بعد از بیدار شدن از خواب بهترین زمان روز است تا این مایع بسیار ویژه به بدن برسد.
 
هنگامی که شب در خواب هستید، بدن عملکردهای مهمی را تحت کنترل دارد تا سلول های آسیب دیده را ترمیم کند و یک پاکسازی درونی انجام می دهد تا مواد سمی بدن دفع شوند. به همین دلیل است که آب نقش بسیار مهمی در زمان بیدار شدن از خواب دارد.
 نوشیدن یک لیوان بزرگ آب در صبح دفع مواد زائد را که طی شب توسط فعالیت دستگاه لنفی از دیگر مواد جدا شده اند را تسهیل می کند.
 
بسیاری از افراد هنگام صبح تمایل به مصرف دیگر نوشیدنی ها دارند در حالی که بهترین مایعی که توصیه می شود آب است زیرا خواص بی شماری برای بدن دارد.
 
محافظت از پوست
 مصرف آب در حال ناشتا می تواند سلامتی و زیبایی پوست را تحریک کند. در واقع، بدن ما برای اینکه به طور صحیحی فعالیت خود را در صبح آغاز کند به رطوبت کافی نیاز دارد.
 با نوشیدن یک لیوان آب هنگام بیدار شدن، سلول های پوست تقویت می شوند و مواد سمی تجمع یافته در آنها از بین می روند. همچنین به حفظ حالت کشسانی پوست نیز کمک می شود تا مدت طولانی تری جوان و بدون چروک بماند.
 
تاثیری مشابه داروهای مدر
بسیار مهم است تا برای دفع مواد سمی و زائدی که در کلیه ها تصفیه شده اند، عملکرد سیستم لنفاوی تحریک گردد که نوشیدن کافی آب می تواند مؤثر باشد. در این صورت مواد زائد جمع شده در کلیه ها از بین می روند زیرا دفع مواد سمی از طریق ادرار تحریک می شود.
 
تامین رطوبت سیستم لنفاوی
نوشیدن آب در حال ناشتا یکی از مهم ترین توصیه های تامین رطوبت سیستم لنفاوی است و از خستگی غدد فوق کلیوی جلوگیری می کند. این غدد مسئول تولید کورتیزول است که هورمون مؤثر در برابر مقابله با استرس است.
 
بهبود عملکرد دستگاه گوارش
اگر بعد از بیدار شدن از خواب آب بنوشید،‌ دستگاه گوارش را تحریک کرده اید زیرا به دفع مواد سمی کمک می شود، حرکات روده ها تسهیل می گردد و برای دریافت مواد غذایی و انجام فعالیت گوارشی آماده می شود.
 
 تسریع متابولیسم
مصرف آب یکی از روش های کلیدی برای تضمین عملکرد مطلوب سیستم کلیوی است. کلیه های مسئول تغییر حالت چربی به انرژی هستند و مانع از تجمع چربی در بدن می شوند.
 زمانی که آب به اندازه کافی به بدن نرسد، این وظیفه منحصرا به عهده کبد خواهد بود که ممکن است دچار بیماری های مختلفی شود و کندی عمومی متابولیسم را در پی داشته باشد.
 
بهبود بازده جسمانی
مصرف آب برای تضمین حرکات مفاصل، ماهیچه ها و لیگمان ها بسیار مهم است. توصیه می شود هر روز صبح آب نوشیده شود تا رطوبت کافی به بدن برسد و انرژی روزانه تامین شود.
 افرادی که به طور منظم فعالیت ورزشی انجام می دهند باید مقدار بیشتری آب بنوشند تا کاهش آب بدن طی تمرینات جبران شود.
 
پیشگیری از عفونت های ادراری
نوشیدن آب در حال ناشتا خطر ابتلا به عفونت های ادراری را کاهش می دهد. زمانی که رطوبت کافی بدن تامین نشود و مایعات کافی به کلیه ها نرسد، احتمال اینکه عفونت های ادراری بروز کند بیشتر می شود.
 
مقابله با احتباس آب
احتباس آب مشکلی است که در پی افزایش زیاد سدیم و دیگر عوامل مرتبط با تغذیه در بدن ایجاد می شود. نوشیدن آب دفع مایعات جمع شده در بدن را تسهیل می کند که در این صورت مانع از تورم بدن و پیشگیری از ابتلا به بیماری های مختلف می شود.
 
کاهش بسیاری از دردها
مصرف آب با کاهش علائم و دردهای مرتبط با بیماری هایی مانند آرتریت، ناراحتی قلبی عروقی، آسم، برونشیت، اختلالات کلیوی، یبوست، سندروم پیش از قاعدگی و میگرن همراه است.
 
تنظیم درجه حرارت بدن
 نوشیدن آب در حالت ناشتا دمای بدن را تنظیم می کند که در این حالت انتقال مواد غذایی و اکسیژن به سلول ها بهبود می یابد.
 
به خاطر داشته باشید که ...
گرچه فواید نوشیدن آب در حالت ناشتا بسیار است اما کافی نخواهد بود. در واقع، باید حتما در طول روز حداقل دو لیتر آب نوشیده شود تا خواص این ماده حیاتی ادامه یابد.
 
مصرف بیش از حد آب نیز توصیه نمی شود زیرا برای عملکرد صحیح کلیه ها مضر خواهد بود. گرچه آب برای بدن عالی است اما زیاده روی در مصرف آن می تواند رطوبت بیش از حد و نارسایی کلیه ها را در پی داشته باشد.
 
برای اینکه مطمئن باشید مصرف آب در طول روز کافی بوده است باید وزن بدن را بر 30 تقسیم کنید تا مقدار آب به لیتر مشخص شود. شخصی که 50 کیلو وزن دارد باید روزانه 2 لیتر آب بنوشد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جواناینجاکلیک کنید.

انتهای پیام/

منبع:qudsonline.ir

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مسعود خان
۱۹:۲۱ ۱۰ فروردين ۱۴۰۱
سلام من خدایی مشگل معده و روده داشتم،ماشالله حدودا ۶ ماه دارم آب جوش صبحها میخورم، خوب،خوب شدم،،الان بعداز معده و روده،مشگل کبدم هم حل شده،خدارا شکر یک دانه هزار تومانی به دکتر ندادم،،خدا را شکر تا یکسال آب جوش میخورم،،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
یه لیوان نه باید ۴ یا ۵ لیوان بخورید. ابی که زیاد داغ نباشه حدود ۴۳ درجه فک کنم خوب باشه... اونم بدون وقفه و پشت سر هم بخورین سنگ کیسه صفرا داشتم درد امانم رو بریده بود بعد ۱۵ روز که امتحان کردم دیگه هیچ دردی بعد دو هفته از اون زمان ندارم! باورم نمیشه مثل اینکه داشتن چاقو میکردن تو کبدم!!
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۸:۰۴ ۰۸ شهريور ۱۳۹۸
عزیزان شما یه محیطی که اب توش هست و با جایی که اب توش نیست رو مقایسه کنید اونوقت متوجه خواهید شد جایی که اب هست همیشه سر سبز و زیباست ولی جایی که اب نیست همیشه خشک و بیمار است ...اب رو فقط ولرم مصرف کنید اصلا یخ نخورید چون باعث کبد چرب خواهد شد هنوز هیچ دارویی با ارزشمند تر از اب برای بدن انسان تولید نشده ..عزیزان بیشتر این هنر پیشه های هالیوودی دارن اب میخورن برای سلامتی پوست و گوارش خودشون ولی نمیدونم ما ایرانی ها دنبال چی هستیم ما ۱۰۰سال دیگه به کارهای اینها پی خواهیم برد..
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۰:۱۵ ۰۹ مرداد ۱۳۹۸
یه معلم داشتم صورتش مثل گل صاف و خوشگل بود
میگفت هروز ناشتا یه لیوان آب میخورم
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۱:۴۲ ۲۸ تير ۱۳۹۸
سلام نوشیدن آب بلافاصله بعد از بیدار شدن از خواب خوبه ولی یک ساعت بعد باید صبحانه را میل کنید که تاثیر داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
منا
۲۳:۵۳ ۰۸ تير ۱۳۹۸
سلام
هر فردي كه صبح ناشتا آب ميل كنه از بسياري از بيماريها در امان خواهد ماند ، بنده به عنوان كسي كه ٦ ماه آب ناشتا ميل ميكنم تأثيرات شگفتي رو ديدم، از جمله پوست شفاف و لطيف و عاري از هر گونه جوش و لكه
امتحان كنيد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۱۹ تير ۱۳۹۸
من که سالهاست صبح ناشتا آب میخورم. صورتم هم جوش میزنه اونم ناجور!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۲ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
سلام دوستان من حدودا ۴ ماهی میشه ناشتا ۵ لیوان اب میخورم عیچ تاثیری هم نداشته لطفا کمکم کنید اگر شما چیزی میدونید...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۲۱ فروردين ۱۳۹۸
اب به تنهایی نخورید صبح ها چون طبع سردی داره و به مرور زمان بیماریزاست. اب جوش با نبات یا چیز گرم بخورید
Iran (Islamic Republic of)
سهیل
۰۹:۰۶ ۰۷ آبان ۱۳۹۷
سلام. من هم موقع خواب آب میخورم و هم هر روز قبل از صبحونه.
Netherlands
ابوالقاسم شیری فرد
۱۸:۴۹ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
سلام آیا آب برای مفاصل زانو مفید است خواهشمنداست توضیح بفرمائید
Iran (Islamic Republic of)
سهیل
۰۹:۰۶ ۰۷ آبان ۱۳۹۷
سلام. من هم موقع خواب آب میخورم و هم هر روز قبل از صبحونه.
Iran (Islamic Republic of)
سهیل
۰۹:۰۶ ۰۷ آبان ۱۳۹۷
سلام. من هم موقع خواب آب میخورم و هم هر روز قبل از صبحونه.
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۵:۴۴ ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
من که صبح ها انقد تشنم میشه
Iran (Islamic Republic of)
Reyhi
۱۵:۳۲ ۰۳ مرداد ۱۳۹۷
به نظر من عالیه من صبحا 2 لیوان اب ولرم میخورم واقعا پوستم زیر رو شده قبلا پر صورتم لک جوش بود الان همه رفتن حتما انجام بدین البته من 4.5 ماه که دارم اینکارو میکنم
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۱:۴۹ ۰۲ مرداد ۱۳۹۷
عرق زیره هم شنیدم واسه لاغری خیلی خوبه میخام صبح ناشتا نصف لیوان عرق زیره بریزم بقیه رو آب حالا نمیدونم چی میشه!درست هست این کار یا نه
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۱:۴۴ ۰۲ مرداد ۱۳۹۷
سلام من چون خونه پدرشوهر هستم و صبح نمیتونم بیام سرشیر تا آب بخورم شب ها قبل خواب شیشه یخ زده رو برمیدارم و صبح دیگه یخش آب شده و هم دما با درجه اتاق میشه یه لیوان میخورم الان یه هفتس این کارو میکنم ولی نمیدونم تاثیری داره یا نه!پوستم خیلی شفاف شده ولی بیشتر بخاطر شکمم این کارو میکنم یه ماه دیگه عروسیمه میخام بد نباشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۹ ۲۰ تير ۱۳۹۷
سلام به نظر من خوبه من تازه چند روز شروع کردم و ناشتا چهار لیوان اب ولرم می خورم در لیوانه اخر ی کمی اب لیمو هم میریزم حال تهوع هم ندارم انشالله که نتیجه خوبی داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۵:۵۸ ۱۶ تير ۱۳۹۷
آب ناشتا خوب است ولی نه اینکه اصلا میل نداری و یا حتی حالت تهوع به شما دست می دهد با زور در حالت ناشتا آب بخوری!
تا حدود زیادی بدن انسان خودش حالت کنترل دارد. قطعا وقتی کسی در حالت ناشتا در اثر آب خوردن حالت تهوع می گیرد یا اصلا میل ندارد خود یعنی اینکه بدن شما نیاز به این نوشیدن آب ناشتا ندارد.
همچنین طبیعت افراد و شرایط سلامتی افراد با هم فرق دارد و ممکن است کسی از نوشیدن آب ناشتا نه خوشش بیاید و نه به سلامتی وی کمک کند. ولی در مجموع به نظر می رسد برای غالب افراد بالای چهل سال این مفید بودن نوشیدن آب ناشتا بیشتر اهمیت داشته باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام
من یک ماه استفاده کردم و ۴ کیلو وزن کم کردم.
خوردن اب ولرم تو طب اسلامی توصیه شده و در موردشم روایت داریم
برا کبد و معده و استحکام دندان مفیده
اگه تو اینترنت سرچ کنید اب فاتر خواصش میاد
اب فاتر اب جوشیده ولرم است
اب رو بزارید رو اجاق قبل از اینکه بجوشه یعنی حدود ۵ دقیقه بعد خاموش کنید بزارید ولرم بشه بخورید باید ولرم باشه که سرعت سوخت و ساز بدنتون بره بالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۳۰ فروردين ۱۳۹۷
بنطرم ناشتاآب خوردن خیلی عالیه بیماری های گوارشی رودرمان میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۶ ۱۷ فروردين ۱۳۹۷
سلام ب نظر منم خوب هر چیزی باید اعتدال داشته باش
Iran (Islamic Republic of)
مهسا
۰۹:۵۸ ۰۴ فروردين ۱۳۹۷
سلا من میخام وزن کم کنم بخصوص از شکم ب نظر شما خوردن اب ناشتا تاثیر داره؟ترو خدا جواب بدین اگ راه حل دیگ ای بلدین بگین
Iran (Islamic Republic of)
جعفر
۰۹:۲۰ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
باسلام من اضافه وزن داشتم همه راه ها رو رفتم نشد اخرش برنامه رژیمی و ورزشی دکتر کرمانی استفاده کردم واقعا فوق العده اس معجزه می کند.
Iran (Islamic Republic of)
مهسا
۰۹:۵۵ ۰۴ فروردين ۱۳۹۷
سلام من میخام وزن کم کنم بخصوص اینکه همش از شکم چاق میشم اذیت میشم ب نظر شما خوردن اب ناشتا تاثیر داره واقعا.؟اگ میشه کمکم کنید ...اگ راه حل دیگه ای سراغ دارید بگید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۲۵ اسفند ۱۳۹۶
سلام من هر روز سه یا چهار لیوان آب ولرم میخوردم و روز بروز در لاغری من تاثیر زیاد گذاشته ولی این اواخر فقط دو لیوان میخورم و احساس میکنم دو لیوان آب ولرم ناشتا خوب و کافی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۶ ۲۲ اسفند ۱۳۹۶
سلام من دو هفته دارم میخورم احساس سبکی میکنم و شکمم کوچیک شده طب سنتی هم پیشنهاد میکنه برا کسانی که چربی خون و کبد چرب دارن یا سنگ کلیه دارن از این اب استفاده کنن.
Iran (Islamic Republic of)
دکتر پاکطینت
۱۰:۳۱ ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
معجزه می کند .برای رماتیسم فوق العاده است.
Iran (Islamic Republic of)
دکتر پاکطینت
۱۰:۳۱ ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
معجزه می کند .برای رماتیسم فوق العاده است.
Iran (Islamic Republic of)
موسوی
۰۸:۳۵ ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
سلام. به نظر من هر چیزی اعتدالش خوب باشه. افراط و تفریط همیشه آسیب میرسونه. دو لیوان آب ناشتا در دمای شست هفتاد درجه معقول به نظر میاد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
به نظر من هم اب فواید زیادی داره
Germany
ناشناس
۱۷:۳۷ ۲۹ دی ۱۳۹۶
خیلی مفیده
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۴:۳۱ ۰۳ دی ۱۳۹۶
دوستان طب سنتی با مصرف آب بصورت ناشتا مخالفه

برای پیشگیری از مشکلات و معضلات خوردن آب ناشتا حتما یک قاشق عسل به یک لیوان آب اضافه کنید بعد ناشتا میل بفرمایید
جرعه جرعه
با آرامش
هم فواید آب ناشتا نصیبتون میشه هم طب سنتی باهاش موافقه
Iran (Islamic Republic of)
سمانه
۱۳:۳۹ ۱۹ بهمن ۱۳۹۶
من آبلیمو میریزم توش. واسه لاغری هم خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۲۱ فروردين ۱۳۹۸
اب گرم با نبات و زنجفیل هم خوبه. طبعش گرمه
Germany
قاسم
۰۹:۲۹ ۰۱ دی ۱۳۹۶
خوردن آب ناشتا یک لیوان نه 4 لیوان. البته ولرم

بنوشید ببینید چیکار میکنه این آب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۲۵ آذر ۱۳۹۶
منم امتحان کردم خیلی مفیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۲۵ آذر ۱۳۹۶
من حالت تهوع میگیرم وقتی ناشتا اب میخورم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۲۵ آذر ۱۳۹۶
سلام من یه جا خوندم خلاف اینارو میگفت ولی به نظرم آب ناشتا خوبه چون من هر روز میخورم مشکلی هم ندارم با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
Mohsen
۲۱:۲۰ ۲۲ آذر ۱۳۹۶
آخر نفهمیدم خوبه یا بده
Germany
ناشناس
۱۰:۳۵ ۲۲ آذر ۱۳۹۶
بنطرم ناشتاآب خوردن خیلی عالیه بیماری های گوارشی رودرمان میکنه
Iran (Islamic Republic of)
mahshid
۱۷:۵۶ ۱۶ آبان ۱۳۹۶
من 4هفته است صبح آب ولرم میخورم احساس میکنم پوستم ازخشکی درآمده و صورتم شفاف تر شده
Iran (Islamic Republic of)
محمد رحمانی افغان
۱۰:۲۳ ۰۴ آبان ۱۳۹۶
واقیعا عالیه صبح وقت نوشیدن آب خیلی فایده دارد
Iran (Islamic Republic of)
پری علیزاده
۱۳:۰۸ ۲۶ مهر ۱۳۹۶
سلام امروز برنامه تلویزیون دکتر طب سنتی از مضر دن نوشیدن آب ناشتا میگفت من موندم چکار کنم همسرم مدتیه اینکارو انجام میده مشکلی نداشته تا الان ولی موندیم باز ادامه بدیم اب ناشتا نوشیدن رو یا نه ؟ ,لطفا راهنمایی کنید ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۸ ۲۱ فروردين ۱۳۹۸
اب سرده و بیماری میاره. اب گرم با نبات یا چیز طبع گرم همراهش باشه بخورید تا مفید باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۱۹ شهريور ۱۳۹۶
اصلاا بدن کاری نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۱۹ شهريور ۱۳۹۶
اصلاا بدن کاری نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
محدثه محمدی
۰۶:۴۶ ۱۵ شهريور ۱۳۹۶
سلام.. والا تو بعضی سایتا خلاف اینو زدن من واقعا موندم کدوماش درسته.. تورو خدا اگه استفاده کردید نتیجه واقعی رد به من بگید. ممنونم.
Iran (Islamic Republic of)
محدثه محمدی
۰۶:۴۶ ۱۵ شهريور ۱۳۹۶
سلام.. والا تو بعضی سایتا خلاف اینو زدن من واقعا موندم کدوماش درسته.. تورو خدا اگه استفاده کردید نتیجه واقعی رد به من بگید. ممنونم.
Iran (Islamic Republic of)
امید
۰۸:۱۳ ۰۶ شهريور ۱۳۹۶
سلام دوستان واقا میگن ضرر داره اب زیادش
من قدم ۱۸۰ وزنمم ۸۳ و۱۷ سال دارم
زدم تو برنامه نوشت روزی ۳ لیتر باید اب بخوری
من امتحان کردم تا ۱۲ لیوانم تونستم بخورم بیشتراز ۳ لیتر البته ورزشم میکنم
به نظرم باید اب و به موقع بخورین و جرعه جرعه و ارام و اب ولرم مستقیم شیر اب نه یخچال اب یخ فاییده نداره سپاس
United States of America
م....
۱۴:۴۷ ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
سلام منم خوندم..اماهیچ تعقییری روپوستم نیومده که
Iran (Islamic Republic of)
مسلم از اهواز
۲۳:۲۸ ۱۱ مرداد ۱۳۹۶
کلسترول بالای خون و چربی بالا دارم کبد چرب هم دادم حدود یه ماهی اب چوش اول صبح حدود ۳ الی ۴ لیوان مصرف میکنم شکمم کوچیک شده احساس سبکی تو بدنم میکنم خستگی تو عضلاتم که همیشه باعث ازارم بود رفع شده ولی شنیدم مضراتی هم داره حالا یه استراحت چند روزه به خودم دادم دوباره می خوام شروع به خوردن اب جوش اول صبح بکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۲۳ تير ۱۳۹۶
عالیه
Iran (Islamic Republic of)
یگول
۱۰:۰۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶
بنطرم ناشتاآب خوردن خیلی عالیه بیماری های گوارشی رودرمان میکنه
Iran (Islamic Republic of)
بهار
۰۵:۴۲ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶
نمدونم چکارکنم من اب ولرم خوردم چندروز ولی بدنم بهم ریخت باتشکرکمکم کنی
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۰۷:۵۰ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶
سلام
ما ک فعلا درحال مصرف آب ولرم در اول صب هستیم ب امید درمان کم خونی .از رادیو شنیدم میگفت ضررم داره چون ب مرور زمان باعث کش آمدن معده میشه ...!
حالا توی دوگانگی گیر کردم ولی همچنان میخورم
Iran (Islamic Republic of)
شهلا
۱۴:۰۶ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
عالی بود
من امتحان کردم خیلی راضیم.
Iran (Islamic Republic of)
شهلا
۱۴:۰۶ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
عالی بود
من امتحان کردم خیلی راضیم.
Iran (Islamic Republic of)
نگار
۰۷:۳۳ ۲۸ فروردين ۱۳۹۶
سلام،منم چندجاخوندم که خوبه،میخوام ازامروزشروع کنم
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۳:۳۰ ۰۵ اسفند ۱۳۹۵
دوستان دقت کنید ناشتا آب ولرم بخورید . کسانی که میگن با خوردن اب ناشتا حالشون بد شده صد درصد آب سرد خوردن که ناشتا اب سرد خیلی برای بدن مضر هست. دقت کنید ناشتا فقط اب ولرم و گرم بخورید در غیر این صورت بدنتون هنگ میکنه و دچار بیماریهای مختلفی میشید. فقط اب ولرم
Iran (Islamic Republic of)
کیومرث
۱۶:۵۴ ۲۷ دی ۱۳۹۵
واقعیت داره چون من مشکل گوارش داشتم انجام میدم مشکل رفع شد مخصوصا آب گرم نه سرد چون آب سرد باعث چربی کبد میشه
Afghanistan
Naqib karimi
۰۶:۴۷ ۱۶ دی ۱۳۹۵
عاليست واقعاً كلاً معجزة است
Iran (Islamic Republic of)
مهتاب
۰۱:۳۸ ۱۲ آذر ۱۳۹۵
بنظر منم ناشتا آب ولرم خوردن عالیست..من مشکل گوارش و هضم و نفخ معده داشتم..به دستور پزشم الان 40 روزه دارم صبح ناشتا 4 لیوان آب جوشیده ولرم میخورم...خیلی واسم تاثیر داشته..مشکل یبوستمم حل شده..شکمم کوچیکتر شده..خیلی خوشحالم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
دقیقا همینطوره
منم شکمم کوچیک شد و مشکل نفخ معده ام هم بهتر شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۲ ۰۴ آذر ۱۳۹۵
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۱۵ مهر ۱۳۹۵
خیلی ممنون عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۲۱ شهريور ۱۳۹۵
موافقم .عالی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۱۲ شهريور ۱۳۹۵
من الان بيشتر از چند ماهه دارم ميخورم و هيچ مشکلی هم ندارم به نظرم مطالب بالا کاملا درست بود
United States of America
ناشناس
۱۷:۱۴ ۲۱ مهر ۱۳۹۴
قبلا همین سایت زده بود اول صبح آب نخورید زیرا پوکی استخوان میگیرید وآب با استخوان فلان میکنه"""!!!!خدایش بازنشستگان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه وبویراحمد الان بیش از دوسال مطالبات شونو دریافت نکردن مسعولان که این استان که فقط محکم صندلیشونو چسبیدن همین.اهالی رسانه ملی مطالبات این قشر ضعیف وزحمت کش را پیگیری کنید باتشکر باشد که رستگار شویم لعنت خدا بر دزدان و مال مردم خور.استان گهگیلویه وبویراحمد شهرستان بهمعی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۲۱ مهر ۱۳۹۴
ی مقاله خوندم که کلا طرف بر عکس اینارو گفته بود.. من هنگ کردم بالاخره کدومش درسته؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۲۱ مهر ۱۳۹۴
اگه فهمیدی کدومش درسته به منم زنگ بزن بخدا اب ناشتا خوردم همش افتادم تو دستشوئی خانمم میگه نکنه معتاد شدی خخخخخخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۲۱ مهر ۱۳۹۴
"حتما در طول روز حداقل دو لیتر آب نوشیده شود"

فراموش نشود که منظور این نیست که دو لیتر آب بنوشید؛ چرا که بخشی از این آب از طریق غذاها، میوه ها و دیگر خوراکی ها به بدن می رسد.
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۰:۵۵ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
اب خیلی خوب هست به بدن جون میبخشه من الان چندین سال هست ک صبح ناشتا ۵لیوان آب میخورم ۱عدد سیب و مقداری پسته و ۲عدد خرما خیلی عالیه بدنمو زیرو رو کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۲۱ مهر ۱۳۹۴
"حتما در طول روز حداقل دو لیتر آب نوشیده شود"

فراموش نشود که منظور این نیست که دو لیتر آب بنوشید؛ چرا که بخشی از این آب از طریق غذاها، میوه ها و دیگر خوراکی ها به بدن می رسد.
آخرین اخبار