ساری؛

با تصویب برجام ارتباط اقتصادی دولت با دنیا شتاب می گیرد

معاون اجرائی رئیس جمهوری گفت: دولت تدبیر و امید در شرایط سخت روی کار آمد و امروز پس از دو سال تلاش بی قفه سیاست خارجی و موفقیت در مذاکرات، با تصویب برجام سیاست های اقتصادی شتاب می گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز ساری ، محمد شریعتمداری در نشست هم اندیشی مازندرانی های مقیم خارج کشور علاقمند به سرمایه گذاری در ساری افزود: به طور یقین تمامی شعارهای اقتصادی دولت تدبیر و امید محقق می شود.

وی اضافه کرد: ایرانیان خارج از کشور باید اولین گام را پس از تصویب برجام در گسترش فعالیت های اقتصادی کشور بردارند.

وی معاون اجرائی رئیس جمهوری تصریح کرد: با تصویب برجام محدودیت های انتقال پول و تکنولوژی از بین خواهد رفت و این مشکلات اساسی مرتفع می شود.

وی گفت: توجه به حقوق اساسی ایرانیان داخلی و خارجی ، استفاده از انرژی هسته ای در کنار توجه به زندگی مردم و رفاه و آسایش آنان از برنامه های دولت تدبیر و امید است که امروز با تصویب برجام زودتر به آن جامعه عمل می پوشانیم.

محمد شریعتمداری گفت: در شرایطی که قیمت کالاها در بازار ایران ساعتی تغییر می کرده و ارزش پول به شدت کاهش و در سرازیری شدید اقتصادی قرار داشته ایم، دولت را تحویل گرفتیم.

وی گفت: در چنین شرایطی مذاکره قدرتمند به همراه ایجاد تعامل با دنیا را به درستی در دو سال اخیر پیش بردیم و تحقق اهداف شعارهای دولت روحانی امروز قابل مشاهده شده است و پس از دو سال مذاکره دولت تدبیر و امید امروز موضوع برجام نیز به تصویب رسید.

معاون اجرائی رئیس جمهوری روح حاکم بر برجام را مقوله برد برد دانست و گفت: درفراینده مذاکره نیز به دنبال نتیجه برد و باخت نبودیم و به دنبال امنیت اقتصادی و تعامل سازنده با دنیا بودیم.

وی با اشاره به تصویب برجام گفت: با تصویب برجام پایه های توسعه اقتصادی ایران تثبیت می شود و سیاست اقتصادی دولت در ارتباط با دنیا شتاب خواهد گرفت و مردم این را در زندگی حس خواهند کرد.

شریعتمداری به ثبات به وجوده آمده در ارزش پول ایران اشاره کرد و این مسئله را موجب امنیت اقتصادی در کشور دانست.

معاون اجرایی رییس جمهوری گفت: هر چند سرمایه گذاران داخلی و خارجی با مشکلات بورکراسی اداری مواجه هستند و این واقعیت ها را انکار نمی کنیم اما با توسعه فضای کسب این مسائل را نیز حل می کنیم.

شریعتمداری گفت: رتبه فضای کسب و کار ایران در جهان که در سال 92 رتبه 152 داشته است امروز امسال به 103کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: فرصت های اقتصادی مهم برای سرمایه گذاری وجود دارد که شما ایرانیان مقیم خارج می توانید استفاده کنید تا از فضای کسب و کار ایران رتبه خوبی را در دنیا کسب کنید.

انتهای پیام/ب


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.