فولکس واگن بار دیگر به دردسر افتاد

رئیس بانک سرمایه‌گذاری اروپا از احتمال بازپس‌گیری وام اعطا شده به فولکس واگن، زودتر از موعد مقرر خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی؛ "ورنر هویر،" رئیس بانک سرمایه‌گذاری اروپا در مصاحبه با یک روزنامه آلمانی اظهار داشت: بانک ما از سال 1990 (1369) بالغ بر 4.6 میلیارد یورو وام به فولکس واگن اعطا کرده است. این وام‌ها اغلب برای حمایت از توسعه برنامه‌های خودروسازی فولکس واگن به این کمپانی واگذار شده‌اند تا در زمینه ساخت موتورهایی با کمترین سطح از آلایندگی تحقیق کند. با افشای فریبکاری فولکس واگن درمورد دست کاری نرم‌افزار تعیین سطح آلایندگی موتورهای دیزل، بانک سرمایه‌گذاری اروپا در حال بررسی قطع وام‌های اعطا شده به این کمپانی و بازپس‌گیری اقساط وام‌های گذشته، پیش از موعد است.
 
هنوز 1.8 میلیارد یورو وام مورد تایید قرار گرفته بانک سرمایه‌گذاری اروپا به فولکس واگن، به حساب این کمپانی آلمانی واریز نشده است و احتمالا مدیران بانک مذکور درباره تجدید نظر در پرداخت آن نشستی مشترک برگزار خواهند کرد.  
 
"هویر" در ادامه افزود: بانک ما نیز ممکن است در نتیجه رسوایی فولکس واگن از لحاظ اعتبار بین المللی صدمه ببیند. بانک سرمایه‌گذاری اروپا همواره اهداف حمایت‌کننده زیست محیطی را در پرداخت وام‌هایش مد نظر قرار داده است و حالا باید تحقیقات جامعی انجام دهیم تا مشخص شود فولکس واگن وام‌های دریافتی را در چه بخشی هزینه کرده است.
 
وی گفت: بسیار متاسف هستم که رسوایی فولکس واگن گریبان بانک سرمایه‌گذاری اروپا را هم گرفته است. ما باید دقت بیشتری بر نحوه هزینه شدن وام‌های پرداخت شده‌مان داشته باشیم تا وام‌بگیران از سرمایه و اعتبار ما سوءاستفاده نکنند.
 
"پائول ویلیس،"  مدیرکل فولکس واگن، امروز در جلسه استماع پارلمان آلمان حاضر می‌شود تا درمورد علت فریبکاری این کمپانی مطرح خودروسازی توضیح دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار