ژاپن خودروسازان خود را به رعایت استانداردهای جهانی ملزم کرد

مقامات ژاپنی از خودروسازان بزرگ این کشور خواستند گزارشی دقیق از میزان آلایندگی تولیدات خود ارائه دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ ماجرای رسوایی کمپانی فولکس واگن آلمان، در تغییر نتایج تست آلایندگی خودروهای تولیدی، موجب شد مقامات ژاپنی از خودروسازان بزرگ این کشور شامل نیسان، تویوتا، مزدا و میتسوبیشی بخواهد گزارشی دقیق درمورد سطح آلایندگی تولیدات خود ارائه دهند. خودروسازان ژاپنی موظف هستند استاندارد تعریف شده در این کشور را درباره میزان آلاینده‌های وارد شده به محیط زیست کاملا رعایت کنند. 

وزارت حمل و نقل ژاپن رعایت استانداردهای این کشور را برای تمام خودروهای دیزل چهار کمپانی نام برده شده و خودروهای وارداتی از اروپا لازم‌الاجرا دانست.

"آکیهیرو اوتا،" وزیر حمل و نقل ژاپن در این باره گفت: ممکن است به زودی شیوه تست کردن آلایندگی خودروهای ژاپنی تغییر کند و یا دست‌کم نرم‌افزارهای ویژه این کار مورد بازرسی قرار بگیرند. ما در حال بررسی تمام اطلاعات موجود در بازار خودرو هستیم تا درباره چگونگی انجام تست آلایندگی به یک نتیجه نهایی برسیم.

استفاده فولکس واگن از یک نرم‌افزار فریبکار برای انجام تست آلایندگی خودرو، رسوایی بزرگی برای این کمپانی خودروساز و آلمان به ارمغان آورد. مقامات کشورهای کره جنوبی، انگلیس و فرانسه نیز پیش از ژاپن دستور بازنگری در تست آلایندگی خودروهای تولیدی خود را صادر کرده بودند.

11 میلیون دستگاه از خودروهای فولکس واگن با کمک نرم‌افزار فریبکار مجوز فروش در بازارهای جهانی را به دست آوردند و این موضوع ممکن است کمپانی آلمانی را مجبور به پرداخت جریمه‌ای 18 میلیارد دلاری کند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار