جاسوسی انگلیس با برنامه‌ی پاناروما

اسنودن در مصاحبه‌ای اعلام کرد انگلیس و آمریکا با استفاده از برنامه‌هایی خاص، کنترل تلفن‌های هوشمند را به دست می‌گیرند آن‌ها را هک می‌کنند.

جاسوسی انگلیس با برنامه‌ی پانارومابه گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اسنودن اعلام کرد سازمان‌های جاسوسی آمریکا و انگلیس در حال ایجاد و گسترش ابزارهایی هستند که بتوانند تلفن‌های هوشمند را هک کنند.

وی افزود: آن‌ها می‌خواهند به‌جای شما از تلفن هوشمندتان استفاده کنند.

وی در مصاحبه‌ای که با شبکه‌ی BBC داشت اظهار کرد: انگلیس داری برنامه‌ای به نام پاناروما (Panaroma) است که به سازمان‌های جاسوسی این کشور اجازه‌ی هک تلفن‌های همراه را می‌دهد.

همچنین اسنودن ادامه داد که انگلیس از طریق این برنامه چندین کار ردا انجام می‌دهد؛ تلفن‌های هوشمند را خاموش یا روشن می‌کند، دکمه‌ی ضبط صدای تلفن همراه را روشن و از این راه صدای موردنظر خود را ضبط می‌کند. به‌علاوه اسنودن افزود، پیام‌هایی با پسوند TXT وارد تلفن همراه می‌شوند و سازمان‌های جاسوسی انگلیس با استفاده از این پیام‌ها و بدون آگاهی شخص به تلفن همراه او نفوذ می‌کنند.

اسنودن در ادامه‌ی این مصاحبه، خاطرنشان ساخت که ستاد ارتباطات انگلیس (GCHQ) توانسته بود با استفاده از روترهای سیسکو در پاکستان، بر ارتباطات دولت و شهروندان پاکستانی نظارت کند.

این کارمند سابق سازمان امنیت ملی آمریکا (NSA) متذکر شد که این سازمان در زمینه‌ی تولید فناوری‌های جاسوسی نسبت به GCHQ پیشگام است. وی افزود NSA حدود یک ‌میلیون دلار برای برنامه‌ای مشابه برنامه‌ی انگلیس هزینه کرده است.

نکته‌ی مهم این است چندی پیش نیز رییس سازمان جاسوسی انگلیس (MI5) نیز اعلام کرد که باید ارتباطات اینترنتی شنود شود و هدف از این کار را یافتن تروریست‌ها بیان کرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جواناینجاکلیک کنید.

منبع:سایبربان

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار