اصفهان؛

احداث واحدتصفیه پساب درپالایشگاه اصفهان

واحد جدید تصفیه پساب با املاح بالا، به روش اسمزمعکوس (RO) وتصفیه کامل پساب واستفاده مجددازآب مصرفی درشرکت پالایش نفت اصفهان احداث شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اهمیت ویژه به مسائل زیست محیطی و همچنین محدودیت منابع آب شیرین، خشکسالی های وسیع، افزایش برداشت از منابع آب و در نتیجه الزام استفاده صحیح از منابع آب موجود و تصفیه کامل پساب های صنعتی، شرکت پالایش نفت اصفهان را بر آن داشت، احداث واحد جدید تصفیه پساب با املاح بالا، به روش اسمز معکوس (RO) و تصفیه کامل پساب و استفاده مجدد از آب مصرفی را در دستور کار خود قرار دهد.

اسمز معکوس (RO) نوعی فناوری پیشرفته برای تصفیه آب برای مصارف گوناگون از قبیل شیرین کردن آب دریاهاست.

رییس ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت پالایش نفت اصفهان گفت: با اجرایی شدن پروژه اسمز معکوس شماره 5 که خوراک آن پساب دورریز واحد RO شماره 4 است، پساب های صنعتی با ظرفیت 50 متر مکعب در ساعت، تصفیه و آب خروجی بار دیگردر پالایشگاه اصفهان استفاده می شود.

احمد دزفولی افزود: در گذشته ظرفیت تصفیه پساب این شرکت حدود 280 متر مکعب در ساعت بود و از طرف دیگر با توجه به سختی آبهای آلوده 10 استخر برای تبخیر پساب ها در محل ساخته شده بود.

وی گفت: با احداث واحد اسمز معکوس، 400 متر مکعب پساب از محل خروجی تصفیه خانه صنعتی، تخلیه دیگ های بخار و برج خنک کننده، پس از تصفیه به چرخه صنعت باز می گردد.

همچنین قاسم غفاری رییس بخش آب، برق و بخار شرکت پالایش نفت اصفهان نیز با بیان اینکه با وجود 5 واحد تصفیه پساب با املاح بالا پیش بینی می شود در آینده نزدیک استخرهای تبخیر پساب از مدار خارج شود، گفت: این پروژه با مبلغی حدود 100 میلیارد ریال در دو فاز بهینه کردن پیش تصفیه RO موجود و ساخت RO شماره 5 اجرا می شود.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: تصفیه ، پساب ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.