اصفهان؛

ساخت بیش از 255 نوع قطعه در پالایشگاه نفت اصفهان

متخصصان داخلی شرکت پالایشگاه نفت اصفهان در 9ماه ابتدایی سال جاری اقدام به تولید بیش از 28 هزار و 500 قطعه کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان؛ وبه نقل از رییس تداركات و امور كالاي این شرکت ،در9ماهه ابتدای سال 255 نوع قطعه در تيراژ 28500، توسط متخصصان داخلی این شرکت ساخته شده است.

مسعود متولی با بيان اينكه براي ساخت اين تعداد قطعه 14میلیارد ریال هزينه شده است، افزود: سود و صرفه اقتصادي ناشی از آن 47میلیارد ریال برآورد شده است.

وی با اشاره به آغاز فعالیت این واحد از سال ۱۳۸۰، خاطرنشان کرد:تاکنون در زمينه تامين قطعات دستگاه‌هاي پالايشي به ويژه ماشين‌آلات دوار از قبيل توربين، پمپ، كمپرسورو چرخ‌دنده اقدامات اساسی اجرایی شده است واین در حالی است که بومي سازي كالاهاي مورد نياز پالایشگاه از اهداف اين واحد است.

رییس تداركات و امور كالاي شرکت پالایشگاه نفت اصفهان درادامه بااشاره به اینکه از سال ۸۰ تا كنون ۲۹۴۵ نوع قطعه در تيراژ۷۵۰ر۲۷۳ توليد شده ، تصریح کرد: هزينه انجام شده توليد قطعات معادل ۱۸۴میلیارد و ۴۷۵میلیون ريال بوده واین در حالی است که اگر مي‌خواستيم اين قطعات را وارد کنیم باید هزينه‌اي بالغ بر ۵۴۵ میلیارد و ۲۶۲میلیون ریال مي‌پرداختيم، که با تلاش توانمندان داخلي موفق به صرفه‌جويي معادل ۳۶۰میلیارد و ۷۸۷میلیون ريالی شدیم.
وی همچنین با اشاره به اينكه نحوه عملكرد واحد بررسي منابع و ساخت داخل با تكيه بر قطعات اصلي پالايشگاه و از طريق مهندسي معكوس انجام مي‌شود، گفت: اين واحد با استفاده از رزومه كاري شركت‌ها و سازندگان، بازديد از شركت‌ها، دعوت از سازندگان، حضور در نمايشگاه‌هاي صنعتي و مراجعه به سايت سازندگان، در بدو امر برآورد امكان سنجي ساخت كالاي تحت سفارش را بررسي مي‌کند.
رییس تداركات و امور كالاي شركت پالايش نفت اصفهان ادامه داد: پس از انجام نقشه‌كشي قطعات و تجهيزات با استفاده از نرم افزارهاي مهندسي،كتيا، اينونتور، مكانيكال يا اتوكد نقشه ساخت را تهيه مي‌كند كه از لحاظ جنس و ميزان سختی،نظر بازرسان فني نيز در نقشه‌ها منظور می‌شود .



انتهای پیام/ی


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.