تکیه عزاداری در شبکه‌های نسیم، نمایش و شما

با فرارسیدن ماه محرم، ماه عزاداری امام حسین(ع) جدول پخش شبکه نسیم با تدارک گروه تولید برنامه و تامین با حال و هوای ایام سوگواری و عزاداری تنظیم می شود.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی رسانه ملی،

نسیم در ماه محرم ترانه عشق می سراید
با فرارسیدن ماه محرم، ماه عزاداری امام حسین(ع) جدول پخش شبکه نسیم با تدارک گروه تولید برنامه و تامین با حال و هوای ایام سوگواری و عزاداری تنظیم می شود.

مستند روایی «تكیه نسیم» به تهیه كنندگی علی رضایی و كارگردانی ظهیر میرمحمدی، از اول ماه محرم هرشب ساعت 20 روی آنتن شبكه نسیم می رود. 

فعالیت بانیان و خادمین هیئت ها و تكایا برای بهتر برگزار كردن و خدمت رسانی به عزاداران در این مستند 15 قسمتی به مدت 10دقیقه روایت خواهد شد.  
 
این شبكه از اول ماه محرم در فواصل برنامه ها در 15 قسمت 30 دقیقه ای، بخش هایی از مجموعه تلویزیونی «شب دهم» را برای پخش در نظر گرفته است. 

*اجرای موسیقی های مناسبتی و مرتبط با ماه محرم و صفر، از اول ماه محرم در فواصل برنامه ها در«نسیم آوا» شبكه نسیم در 30برنامه 5 دقیقه ای پخش می شود. 

*برنامه تركیبی «ترانه عشق» به تهیه كنندگی و كارگردانی مهدی اسلامی ،از اول ماه محرم ساعت 22روی آنتن می رود. 

در این برنامه 18قسمتی هنرمندان عرصه موسیقی ،خوانندگان، شعرا و آهنگسازان مناسبتی حضور دارند. 

*منتخبی از برنامه «ماه عسل» در 5قسمت 20دقیقه ای از اول ماه محرم در فواصل برنامه ها پخش می شود. 

*مسابقه 15 قسمتی «هیجان در ساعت صفر» از اول ماه محرم، به مدت 30 دقیقه بخش هایی از مسابقه های مناسبتی را در فواصل برنامه ها پخش خواهد كرد. 

*تامین برنامه شبكه نسیم پخش برنامه های منتخب و كوتاه از قبیل موسیقی، دیدنی ها، حیات وحش و... را نیز از اول ماه محرم در فواصل برنامه ها برای بینندگان در نظر گرفته است.  

 
سجده عشق در روز دهم شبكه نمایش 
در دهه اول ماه محرم فیلم های سینمایی و تلویزیونی «من و زیبا»، «عصر روز دهم»، «نقش و نقاش»، «كوچه هفتم»، «ایستگاه»، « سجده عشق» و «روز عزیز» و مجموعه نمایشی «دو طفلان مسلم» از شبكه نمایش پخش می شود.
 
به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، شبكه نمایش فیلم های سینمایی مناسبتی خود را در دهه اول محرم هر روز ساعت 17 پخش می كند .

فیلم سینمایی «من و زیبا» به كارگردانی فریدون حسن پور و تهیه‌كنندگی جواد نوروزبیگی از شبكه نمایش روی آنتن می رود. 

در خلاصه داستان فیلم آمده است: در شبی سرد و بارانی، پیش از آنكه موسی به خانه برسد، همسرش راحله بر اثر درد زایمان جان می سپارد. موسی در تمام عمر فكر می كند كه باعث مرگ راحله شده است. او تمام وجود و عشق خود را پای جعفر، تنها یادگار راحله می ریزد. 

*فیلم سینمایی «عصر روز دهم» به كارگردانی منوچهر محمدی و تهیه كنندگی مجتبی راعی، در دهه اول ماه محرم از شبكه پخش خواهد شد. 

در این فیلم خواهید دید: دكتر مریم شیرازی با گروهی از پزشكان هلال احمر برای كمك به مردم عراق عازم این كشور می شود و تصمیم به جست‌وجو برای یافتن خواهر گمشده اش می گیرد.  
*فیلم تلویزیونی «نقش و نقاش» به كارگردانی مهدی جعفری و تهیه كنندگی احمد زالی، داستان تعدادی از بچه‌های یك مدرسه روستایی را روایت می‌كند كه تصمیم می‌گیرند در قصه تعزیه‌ای كه هر سال آن را اجرا می‌كنند، تغییری خاص بدهند. 

*فیلم تلویزیونی «كوچه هفتم» به كارگردانی حسین تبریزی و تهیه كنندگی سعید منتظرالمهدی، تصویری از باید ها و نبایدهای زندگی، محصور شدن در كوچه و پس كوچه های تردید و سرانجام امید در رسیدن به واقعیت هاست كه در حصار نگاه و باوری خالصانه كودكی 7ساله بیان می شود.  
*فیلم سینمایی « ایستگاه » به كارگردانی یدالله صمدی، زندگی مردی نابغه را روایت می كند كه در رشته الكترونیك تحصیلات خود را ناتمام رها كرده، تحت تأثیر شرایط روحی و روانی نامتعادل دوران كودكی اش، به پیشنهاد عموی خود كه در رأس گروه ناشناس تروریستی قرار دارد، یك بمب بسیار قوی الكترونیكی را در فاضلاب زیر ساختمان ایستگاه مركزی راه آهن كار می گذارد. زمان انفجار بمب، 45 دقیقه پس از نصب، پیش بینی شده است. مرد، هنگام ترك ایستگاه، همسر سابقش را در میان مسافران مشاهده می كند. پس از طی مسافتی، اتومبیل حامل گروه همراهش را متوقف می كند و به ایستگاه بازمی گردد. پس از مدتی جست‎وجو در راه آهن، زن را می یابد و از او می خواهد كه ... 

*فیلم تلویزیونی « سجده عشق» به كارگردانی حسین تبریزی، داستانش از این قرار است كه مراد بعد از 3سال از زندان آزاد می‌شود. مراسم عزاداری و سوگواری سالار شهیدان امام حسین (ع) برپاست. او سراغ خانواده و اقوام خود می‌رود، اما از طرف آنها طرد و با بی‌مهری مواجه می شود. 

*فیلم تلویزیونی «روز عزیز»، به كارگردانی محسن توكلی و تهیه كنندگی سید محمدرضا قربان زاده، روایتگر داستان پیرزنی‌ است كه بیماری سرطان دارد و پزشكان وی را جواب كرده‌اند. تنها آرزویش این است كه یك بار دیگر در حیات خانه مراسم عزاداری امام حسین را برپا كند.
 
*مجموعه نمایشی «دو طفلان مسلم» به كارگردانی و تهیه كنندگی سید مجتبی یاسینی، نیز دهه اول ماه محرم هرشب ساعت 19 از شبكه نمایش پخش می شود.
 
در این مجموعه، جهانگیر الماسی نقش شریح قاضی را بازی می‌كند. محمود جعفری ایفاگر نقش مشكور (زندانبان) است. محمد عمرانی نقش اشعث را به عهده دارد و شهرام عبدلی هم ایفاگر نقش ابن‌حمران است. شمسی فضل اللهی هم در مجموعه «دو طفلان مسلم» نقش عاتكه را بازی می‌كند. عاتكه مادر زن حارث است كه به طفلان مسلم پناه می‌دهد. علی تاجمیر هم نقش غلامی را بازی می‌كند كه دلباخته سلافه است، اما با دیدن طفلان مسلم از عشق زمینی به عشق الهی می‌رسد.

محرم از جای جای ایران در قاب شبكه شما
مخاطبان شبكه شما می توانند از شب اول تا سیزدهم محرم بیننده برنامه هایی باشند كه مراكز مختلف استان های صدا و سیما آن ها را تدارك می بینند.

در این برنامه ها كه از طریق ارتباط زنده با مراكز استان ها پخش می شوند بخش هایی چون پرداختن به آداب و رسوم اقوام مختلف در عزاداری ها ، گزارش های مردمی، دعوت از مفاخر و مشاهیر اقوام و ادیان مختلف و پرداختن به اوصاف و شخصیت امام حسین(ع) و واقعه عاشورا و پخش عزاداری های استان ها تدارك دیده شده است.

از برنامه هایی كه به مناسبت این ایام پخش می شود، می توان به برنامه هایی چون «چمدون، شمعدونی، خانه شما، هنر پنجم، خبر 33 و ما و شما» اشاره كرد.

برنامه مستند گزارشی «چمدون» با به تصویر كشیدن جنبه های مختلف عزادری ها در استان ها در قالب سفرنامه به استقبال این ایام می رود. «چمدون» همچون روزهای گذشته ساعت22 پخش می شود. برنامه «شمعدونی» و «خانه شما» نیز علاوه بر كارشناس اصلی برنامه از حضور علمای مذهبی نیز استفاده می كند و به فلسفه و اهداف قیام عاشورا می پردازند. برنامه گزارشی «ما و شما» در سه بخش جداگانه از هیئت های مذهبی و تدارك های مردمی برای ورود به این ماه گزارش پخش می كند.

با ورود به دهه محرم برنامه موسیقایی «هنر پنجم» از اول تا سیزدهم محرم تغییر محتوا داده و با عنوان «در سوگ نشینان» به پخش نماهنگ های مناسبتی، نواهای آئینی و سوگواری های محلی در استان های مختلف می پردازد. این برنامه هر شب ساعت 21به مدت یك ساعت روی آنتن می رود.

سخنرانی مذهبی با عنوان «سرِ دلبران» از دیگر برنامه های تهیه شده برای ایام محرم است. این برنامه با دعوت از علمای اهل سنت و مشاهیر ادیان مختلف از استان های دارای ادیان و مذاهب گوناگون در مورد شخصیت امام حسین(ع) به ایراد سخنرانی می پردازند. مدت این برنامه 15 دقیقه در نظر گرفته شده است.

فیلم های تلویزیونی «یك ماه دوست داشتنی، مرد خاك و یك خواب كوچولو» از فیلم های مناسبتی ایام محرم است كه همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی از شبكه شما پخش می شود.

فیلم تلویزیونی «یك ماه دوست داشتنی» به تهیه كنندگی محمد مهدی ملك قاسمی و كارگردانی امین شجاعی امین شجاعی در صدا و سیمای مركز كرمان تهیه و تولید شده است. این فیلم پنج شنبه 30مهر ساعت 23:30 پخش می شود.

فیلم تلویزیونی «مرد خاك» به تهیه كنندگی مشترك محمدرضا شریفی و مصطفی علمی فرد و كارگردانی شاهین باباپور در مركز چهار محال و بختیاری ساخته شده است. این فیلم جمعه اول آبان ماه ساعت 13:30 برای پخش در نظر گرفته شده است.

فیلم تلویزیونی «یك خواب كوچولو» به تهیه كنندگی و كارگردانی حسین عامری ، از تولیدات مركز گلستان شنبه دوم آبان ساعت 13:30 از شبكه شما روی آنتن می رود.

مجموعه مستندهای «كتیبه های ماندگار» از دیگربرنامه های شبكه شماست كه موضوع آن آماده سازی مساجد، اماكن و تكیه ها در استان های مختلف برای عزاداری ها است و ساعت 23:30 پخش می شود.

برنامه تركیبی«سوگواری به یاد حسین» از ابتدای محرم به معرفی شخصیت های روزهای دهه اول محرم می پردازد. این برنامه هر روز ساعت 15 به مدت 20 دقیقه پخش می شود. اولین شخصیتی كه در برنامه سوگواری به یاد امام حسین (ع) به آن پرداخته می شود، مسلم بن عقیل (ع) و موضوع دومین روز برنامه ورود كاروان به كربلا و موضوع سومین روز برنامه شخصیت رقیه (ع) و... روز سیزدهم محرم به مصائب حضرت امام سجاد (ع) و زینب كبری (ع) در كوفه و مسیر شام می پردازد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار