غاز ویکتوریای انگلیس موزه مجازی شد

باستان شناسان انگلیسی غاز ویکتوریا و مجموعه استخوان‌های باستانی آن را به صورت یک موزه مجازی درآورده‌اند که به زودی در اختیار علاقه‌مندان به آثار باستانی قرار می‌گیرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری قطر دوشنبه از لندن گزارش داد که استخوان‌های باستانی غار یورکشایر شمالی، از جمله باقیمانده کرگدن‌ها، خرس‌ها و کفتارها (مربوط به بیش از یک قرن پس از کشف) در یک "موزه مجازی" به نمایش گذاشته خواهد شد.

یک گروه از باستان شناسان سازمان "دیگ ونچر" مسئولیت رایانه‌ای کردن این مجموعه منحصر به فرد را برعهده دارد.

برخی از این استخوان‌ها که در دره‌های شمال انگلستان پیدا شده‌اند بیش از یکصد هزار سال قدمت دارند. در آن زمان این وحوش در شمال انگلیس زندگی می‌کردند.

این غاز سال 1837 هنگامی که مردی با سگ خود در منطقه گردش می‌کرد پیدا شد. سگ مرد وارد سوراخی در تپه و ناپدید شد و از سوراخ دیگری بیرون آمد.

هنگامی که کاوشگران محل را مورد جست وجو قرار دادند اشیایی را با قدمت باستانی یافتند که این اشیا شامل جمجمه کرگدن‌ها و فیل‌های منقرض شده بود.

باستان شناسان از خود غاز و از هر قلم شیء این محل یک اسکن سه بعدی تهیه کردند. این گروه باستان شناسی اعلام کرده است که این اقدام آن‌ها "یک موزه جیبی" در تلفن‌های هوشمند در اختیار علاقه مندان قرار می‌دهد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۵ ۲۶ مهر ۱۳۹۴
حالا بين خودمون باشه غاز يا غار