رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اختلافات مذهبی و طایفه‌ای توسط بیگانگان و با تحریک دشمنان در میان امت اسلامی ایجاد می‌شود.

به گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "علی‌‎اکبر ولایتی" رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز(20 مهرماه) در دیدار با رئیس و تعدادی از اعضای انجمن دوستی ایران و تونس با اشاره به سابقه تمدنی و روابط دو کشور اظهار داشت: دو کشور ایران و تونس دارای سابقه ارزشمند تاریخی و تمدنی هستند و تونس در شمال آفریقا با تمدن اسلامی عجین بوده و رابطه دیرینه ای میان دو طرف وجود داشته که باید برای ارتقاء و رشد این روابط تلاش نمود .

وی به برخی از برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌ها در این زمینه اشاره کرد و گفت: در این خصوص و در زمان وزارت خارجه آقای حبیب الیحیی و اینجانب در این خصوص تلاش های زیادی صورت گرفته و یقینا انجمن ها و گروه های فعال غیر دولتی به ویژه انجمن دوستی ایران و تونس می تواند در توسعه این روابط بسیار تاثیر گذار باشند و یقینا این ارتباطات به وحدت بیشتر امت اسلامی کمک می‌کند.

ولایتی در ادامه تصریح کرد: اختلافات مذهبی و طایفه‌ای توسط بیگانگان و با تحریک دشمنان و دامن‌زدن به برخی اختلافات در میان امت اسلامی ایجاد می‌شود و روز به روز بر دامنه آن با حمایت توطئه‌گران و دشمنان افزوده می‌گردد و باید تلاش کرد با استفاده از نقطه نظرات اندیشمندان و فرهیختگان دلسوز و علاقه مندان جهان اسلام زمینه‌های وحدت و مبارزه با این مشکلات را فراهم نمود و انجمن های فرهنگی، اجتماعی و علمی در این زمینه می‌توانند موثر و تاثیرگذار باشند

دبیر کل مجمع بیداری اسلامی تاکید کرد: ایجاد و راه اندازی گروه های تندرو و افراطی مانند القاعده، داعش و ... نه تنها موجبات آزار و نگرانی مسلمانان شده اند بلکه موجبات بی آبرویی مسلمانان در منظر جهانیان هستند و در جهت اسلام هراسی و سیاه نمایی اسلام که دین رافت، دوستی، صلح و انسان‌دوستی است گام بر می دارند و یقینا در این زمینه بیگانگان و توطئه‌گران پشت صحنه این افراطیون و گروه‌های تکفیری قرار دارند که باید برای معرفی چهره واقعی اسلام و وحدت هرچه بیشتر میان امت اسلامی تلاش نمود.

وی در همین ارتباط به نقش برخی کشورهای غربی در دامن زدن به این اختلافات و حمایت از گروههای افراطی اشاره و ابراز کرد: این گروه‌ها با اعمال خشونت، جنایت و اعمال وحشیانه که نمونه آن را نمی‌توان در هیچ کجای دنیا ملاحظه نمود ادعای اسلام را دارند و چهره غیر واقعی و متناسب با خواسته غربی‌ها را ترویج می‌نمایند و جالب‌تر آنکه این اعمال وحشیانه برای ایجاد ترس و اسلام هراسی در جهان بارها و بارها از رسانه‌های غربی پخش و منعکس می‌گردد که نمونه‌های آن را می‌توان در سوزاندن خلبان سوری، اعدام های دسته جمعی، گردن زدن‌ها، جنایت بر علیه زنان و کودکان و ... مشاهده نمود تا این چهره را از اسلام به دنیا نشان بدهند که بر خلاف ارزش ها و آموزه های صریح دین اسلام است.

شایان ذکر است؛ در این دیدار هیئت تونسی گزارشی از سطح روابط دو کشور در زمینه های مختلف، برنامه‌های پیش‌بینی‌شده و اقدامات انجمن ارائه نمودند و در ادامه زمینه‌های همکاری‌های دو طرف مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام/
برچسب ها: ولایتی ، تونس ، مذهب ، اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار