بنیاد ملی نخبگان از ثروت‌های کشور حمایت می‌کند

جوانان تحصیل کرده با استعدادهای برتر سرمایه‌های کشور هستند که بنیاد ملی نخبگان زیر ساخت‌های لازم را برای فعالیت های آنان آماده کرده است.

دکتر ستاری معاون علمی و فن آوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: دانشجویان استعدادهای برتر هستند و برنامه‌ای که در نظر گرفته شده استعدادهای برتر را به سمت نخبه شدن هدایت کنیم که بتوانیم از آن استفاده کنیم و مهمترین بحث تفکری است که باید در جامعه‌ جا بیاندازیم که این‌ها سرمایه‌ها و نیروهای تحصیل کرده جوان مملکت ما هستند.

وی ادامه داد: اگر با این دید به نخبگان نگاه شود خیلی از موارد اقتصادی و اجتماعی قابل حل است و این همان تفکر جدیدی است که بنیاد به دنبال آن است.

دکتر ستاری اظهار کرد: با یک زیر ساختی که بنیاد برای استعداد های برتر هموار می‌کند در واقع این افراد می‌توانند به اهدافشان  در حوزه‌های مختلف مثل حوزه علمی برسند و در واقع وظیفه بنیاد این است که این زیرساخت لازم را در جامعه و مراکز تحقیقاتی و شرکت‌ها و دانشگاه‌ها و اقتصاد کشور درست کند تا دانشجویان با رسیدن به اهدافشان بتوانند فرد تأثیر گذاری برای جامعه هم باشند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری عنوان کرد: تقریبا در تمام شرکت‌ها در آمریکا افراد برت رایرانی را داریم که این‌ها ثروت‌های کشور هستند و باید سیستمی را درست کنیم که این ثروت‌ها در داخل کشور استفاده شوند حال چه بخواهند برگردن و چه بخواهند با کشور ارتباط داشته باشند. به همین دلیل از ابتدای امسال سیستمی را در بنیاد راه‌اندازی کردیم که طبق آخرین آمار حدود 380 یا 390 نفر اعلام آمادگی کرده‌اند.

دکتر ستاری خاطرنشان کرد: سیستم به این صورت است که ریسک یکسال اول این عزیزان از پرداخت حقوق و مزایا گرفته تا بحث سربازی و فعالیت ها و .... را بنیاد بر عهده می‌گیرد و پرداخت می‌کند. باید توجه شود که این امر شامل همه نمی‌شود بلکه شامل افرادی که جزء صد دانشگاه اول دنیا هستند می‌شود و این نخبگان می‌توانند از زیر ساخت ها استفاده کرده و در شرکت‌ها فعالیت کنند و اید‌ه‌هایشان را در این حوزه عملی کنند که البته این بخشی از کار است و بخش دیگر بحث کارآفرینی است که در شرکت‌های دانش بنیان قابل دیدن است در واقع با این کار می‌توان محیطی را فراهم کرد که این دانشجویان از خارج به ایران برگردند و در داخل کشور همان کاری را که در خارج انجام می‌دادند انجام دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار