سیم‌کارت‌های بی‌نام و‌نشان همچنان زنده و فعال!

خرید‌و‌فروش سیم‌کارت‌های فعال بی‌نام ونشان همچنان به صورت اشکار توسط سودجویان خرید‌و‌فروش می‌شود.

محسنی/تاپ/فردا/ سیم‌کارت‌های بی‌نام و‌نشان همچنان زنده و فعال
به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، این روز‌ها باکمی جستجو‌ و پرس‌و‌جو در هر سوپر مارکتی به راحتی می‌توانیم تعداد زیادی سیم‌کارت‌های بی‌‌نام ‌ونشان را خریداری و مشکل خود را برطرف کنید.مزاحمت‌های تلفنی شایع‌ترین عواقب سیم‌کارت‌های این‌همچنین هستند.

درچندسال گذشته در بازار خرید‌و‌فروش این سیم‌کارت‌های اعتباری فعال باید مبالغ بیشتری راپرداخت می‌کردیم اما رفته و باگذر‌زمان مبلغ پرداختی برای این ‌سیم‌کارت‌ها کم و کم‌تر شد و حتی می‌توان برای خرید آن‌ها با فروشنده‌ها چانه هم بزنید و قیمت را به مقدار بیشتری کاهش دهید.

درخصوص متقاضیان سیم‌کارت‌های فعال می‌توان گفت که اتباع خارجی و کلاهبرداران و مزاحمان تلفنی که قصد سو استفاده ازاین سیم‌کارت‌ها را دارند از استفاده کنندگان آن‌ها هستند و درنهایت بعداز رسیدن به اهداف شوم خود این افراد سود‌جو سیم‌کارت‌ها را که به قیمت بسیار پایینی خریداری کرده‌اند بدون نگرانی و دغدغه فاش شدن نام‌ونشان، دور می‌اندازند.

اما این سوال همچنان وجود داردکه مالکان اصلی این سیم‌کارت‌ها چه کسانی هستند؟ ود ر پاسخ به این سوال باید بیان کرد که افراد محتاج همانند متکدیان و معتادان و....از جمله افرادی هستند که درقبال دریافت مبالغی اندک، مدارک و هویت خودرا جهت خرید سیم‌کارت‌های اعتباری به حراج می‌گذارند هرچند دراین میان نباید نام افرادی که به جهت دریافت سود بالاتر و بیشتر مدارک خودرا بدون توجه به عواقب کارشان دراختیار سودجویان قرار می‌دهند، نادیده گرفت.

اما جالب توجه است که برخی مسئولان کشوری به هیچ وجه حضور و استفاده‌ی سود‌جویان از سیم‌کارت‌های اعتباری فعال بی‌نام و نشان را قبول ندارند چراکه معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می‌گوید: به هیچ وجه سیم‌کارت ثبت نشده‌ای وجود ندارد بلکه پیش از وضع محدودیت فروش حداکثر تعداد سیم‌کارت به اشخاص حقیقی و حقوقی توسط رگولاتوری، برخی افراد سیم‌کارت‌هایی را به طور حجمی و با اطلاعات شخصی ناقص خریداری کرده‌اند که امکان سوء استفاده ازآن وجود دارد.

**حداکثر سقف مجاز واگذاری سیم‌کارت‌های فعال چه‌قدر است؟

براساس آیین‌نامه وزارت ارتباطات که به اپراتور‌های تلفن همراه ابلاغ شده، حداکثر سقف مجاز واگذاری سیم‌کارت فعال به مشترکان حقیقی 10عدد است و فروش یا فعال کردن سیم‌کارت‌های قبلی فرخته شده برای تمامی اشخاص حقیقی که دارای بیش از9سیم‌کارت فعال هستند به هر طریق و تحت هر عنوان ممنوع است.

این آیین نامه درباره‌ی مشکلات ناشی از واگذاری بی رویه سیم‌کارت تلفن همراه به مشترکان حقیقی و جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی تصویب شده است اما گویا  این مصوبه خیلی هم تاثیری در روند خرید‌و‌فروش سیم‌کارت‌های اعتباری بی‌نام و نشان نداشته است چراکه با گذری در سطح شهربه راحتی می‌توان تعدادی از‌این سیم‌کارت‌ها را تهبیه و استفاده کنیم. امیدواریم روند خرید‌و‌فروش این سیم‌کارت‌ها بهبود یابند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار