حمله سایبری موجب شد:

هفت کشور و هفت میلیون دلار خسارت

طبق بررسی یک‌ساله، هزینه جرایم سایبری برای سازمان‌های مستقر در هفت کشور ، خسارتی بالغ بر ۷.۷ میلیون دلار برآوردشد.

هفت کشور ، هفت میلیون دلار خسارتبه گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،شرکت HP به تازگی مطالعه‌ای را با همکاری مرکز Ponemon Institute به انجام رساند که در این بررسی سالانه ۶۰ سازمان از دو کشور مذکور به‌صورت نمونه انتخاب شدند.

این بررسی نشان داد هر سازمان برای آنکه بتواند مشکلات ناشی از حملات سایبری را برطرف کند، به‌طور میانگین ۴۶ روز با این مسئله درگیر است.

نتایج این بررسی نشان داد که به‌عنوان مثال میانگین هزینه حملات سایبری به سازمان‌ها در کشور ژاپن با رشد ۱۴ درصدی همراه بوده و خسارت ۶.۸۱ میلیون دلاری را برجا گذاشته است. در کشور استرالیا این فرآیند همراه با رشد ۱۳ درصدی خسارت ۳.۴۷ میلیون دلاری را موجب شده است.

در بررسی دو شرکت HP و Ponemon در گستره جهانی ۲۵۲ سازمان در هفت کشور مختلف شامل آلمان، برزیل، آمریکا، بریتانیا و روسیه حضور داشتند و در پایان مشخص شد این میزان خسارت را ۱۹۲۸حمله سایبری باعث شده است.


شرکت HP توضیح داد هزینه‌های تحمیلی از جانب حملات سایبری بسته به اندازه سازمان‌ها تغییر می‌کند و هرچه کسب‌وکار کوچکتر باشد، هزینه‌های بیشتری برجا می‌ماند.


سازمان‌ها همچنین زمان بیشتری را برای رفع مشکلات ناشی از جرایم سایبری سپری می‌کنند. بر این اساس کسب‌وکارهایی که در کشور استرالیا واقع شدند ۳۱ روز زمان لازم داشتند تا مشکلات ناشی از حملات سایبری را از بین ببرند که این رقم برای کشور ژاپن ۲۶ روز گزارش شد. این بررسی، رشد ۸ روزه را برای استرالیا و رشد یک روزه را برای ژاپن نشان داد.

منبع:افتانا

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.