آیا با شانه خالی کردن سازمان‌ها معضل کارتن خوابی حل می‌شود؟

تهران کلانشهری است که به اندازه وسعتش با مشکلات عدیده‌ای مواجه است و در این میان معضل کارتن خوابی همچنان خودنمایی می کند.

آیا با شانه خالی کردن سازمان‌ها معضل کارتن خوابی حل می‌شود؟
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، تهران با جمعیت 14 میلیونی شاهد معضلات و مسائل بسیاریست که گاهی چهره شهر را نامناسب می‌کند و موجب بروز دغدغه خاطر شهروندان می‌شود، یکی از این مسائل وجود معتادان، کارتن خواب‌ها و متکدیان است که در سطح شهر چهره نامناسب را به تصویر می‌کشد و گاهی موجب احساس ناامنی می‌شود و از طرفی با وجود این افراد آسیب‌های اجتماعی مانند بزهکاری خود را به نمایش می‌گذارد. قطعا وجود این دسته از افراد در سطح شهر مورد رضایت مسئولان و شهروندان نیست اما باید چه فکری به حال این افراد کرد؟

استاندار تهران می‌گوید: جمع آوری معتادان آسان و نگهداری آنها سخت است و باید مراکز نگهداری این افراد را افزایش داد. وضعیت ظاهری شهر به عنوان پایتخت جمهوری اسلامی نامناسب و ما شاهد افزایش معتادان، متکدیان و کارتن خواب‌ها  درسطح کشور هستیم به گونه ای که 60 درصد معتادان تهرانی نیستند و برای رفع این مشکل باید موضوع بازگشت معتادان مهاجر به شهر خود جدی گرفته شود و تحقق این امر با همکاری مشترک تمام دستگاه‌ها میسر است.

ساماندهی کارتن خواب‌ها بر دوش سازمان بهزیستی 

رئیس کمیته سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر مسئولیت رفع این معضل و جمع آوری و ساماندهی معتادان و کارتن خواب‌ها را بر عهده سازمان بهزیستی می‌داند که این سازمان باید در این زمینه به وظایف خود عمل کند.

پاکسازی شهر از کارتن‌خواب‌ها جزو الویت‌های فرمانداری

همچنین معاون سیاسی و انتظامی فرماندار تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان موضوع پاکسازی شهر تهران از معتادان متجاهر به مواد مخدر و پاکسازی مناطق آلوده شهر تهران را جزو اولویت‌ها می‌داند و معتقد است آنچه که از نظر مردم موجب نگرانی شده است وجود معتادان در سطح معابر شهر است.

اشتغال‌زایی به کاهش کارتن‌‌خواب‌ها کمک می‌کند

چمران رئیس شورای شهر تهران،مسئله اشتغال و کار را اولین موضوعی می‌داند که برای کاهش کارتن خواب‌ها و معتادان باید بر روی آن تمرکز کرد.

شهردار تهران: بر حسب وظیفه انسانی ورود می‌کنیم

در ارتباط با این موضوع شهردار تهران معتقد است، باید با این معتادان به صورت انسانی برخورد شود، اما باز هم شهرداری آن را وظیفه قانونی خود نمی‌داند و این مقام مسئول شهری می‌گوید: بر حسب وظیفه انسانی در این موضوع ورود می‌کنیم.

حالا باید منتظر ماند  و دید کی و کدام سازمان چهره شهر را از وجود معتادان، کارتن خواب‌ها و متکدیان و آسیب‌های احتمالی آن پاک می‌کند؟ اما شاید انتخاب این راه نیز مناسب باشد که این سازمان‌ها تنها یک هدف را برای خود برگزینند همدلی و هم زبانی دستگاه‌ها برای آسایش مردم!

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار