اردبیل؛

اجرای آبیاری تحت فشار در 4 هزار از اراضی کشاورزی اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در سال 94 بیش از 4 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان اردبیل را با آبیاری تحت فشار زیر کشت برده‌ایم .

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ عدیل سروی با اشاره به همدلی موجود در بین مجموعه آب و کشاورزی اظهار داشت: سازمان جهاد کشاورزی برای گسترش کشاورزی مدرن و صنعتی در سطح استان آمادگی لازم و کافی را دارد.

وی گفت: در حالی که از سال 83 تا سال 93 تنها 15 هزار هکتار از اراضی استان زیر آبیاری تحت فشار رفته بود در سال 94 بیش از 4 هزار هکتار از اراضی را با آبیاری تحت فشار زیر کشت برده‌ایم که این امر می‌تواند زمینه‌ساز تحول در این حوزه شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به تهدیدات و چالش‌های اصلی بخش کشاورزی استان بیان کرد: نقش آب در این بین قابل کتمان نیست و باید با همکاری و همفکری مستمر دستگاه‌های اجرایی بخش آب و کشاورزی و استفاده از نظرات کارشناسان و صاحب نظران بر این مشکل چیره شد.

سروی با اشاره به آسیب‌های خشکسالی بر محصولات کشاورزی در سالیان اخیر در سطح استان گفت: خوشبختانه با بارش‌های صورت گرفته در یک سال اخیر راندمان تولید محصولات کشاورزی در سال 94 مناسب بود و با مدیریت صحیح مصرف آب در این بخش شاهد شکوفایی بیشتر نیز خواهیم بود.

انتهای پیام/س

برچسب ها: اردبیل ، اجرای ، آبیاری ، تحت ، فشار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.