اردبیل؛

کشت پاییزه گندم در 360 هزار هکتار از اراضی کشاورزی اردبیل

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: امسال 360 هزار هکتار از اراضی دیم و آبی استان اردبیل به زیر کشت محصول گندم می‌رود.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ حسن روحی در جلسه هماهنگی برگزاری کشت پاییزه در اردبیل، اظهار کرد: با بارش‌های اخیر و مساعد شدن شرایط جوی امیدواریم ظرف روزهای آینده آغاز عملیات کشت پاییزه را در اراضی مستعد استان شاهد باشیم تا یک فصل زراعی مناسب و شایسته رقم بخورد.

وی گفت: ‌از این سطح اراضی 280 هزار هکتار اراضی دیم و 80 هزار هکتار اراضی آبی است که به کشت گندم اختصاص یافته است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه تمام تمهیدات لازم برای آغاز کشت پاییزه مناسب و قابل قبول مهیا شده است، افزود: ما سعی کردیم تا بیش از 30 هزار تن بذور مورد نیاز را که شامل 23 رقم بذر گندم دیم و آبی است، فراهم کنیم تا ساکنان مناطق سردسیر و گرمسیر بتوانند از این ارقام استفاده کنند.

روحی ضرورت عقد قرارداد با بیمه محصولات کشاورزی را به زارعان یادآور شد و بیان کرد: با کمترین هزینه و بیشترین بهره‌وری امسال تعهدات بیمه انجام می‌شود به طوریکه کمترین افزایش هزینه بیمه و بیشترین تعهدات بیمه‌ای را شاهد هستیم و به نسبت سال‌های گذشته این تعهدات تا سه برابر افزایش یافته که امیدواریم این امر اسباب علاقمندی زارعان به پوشش بیمه‌ای محصولاتشان را فراهم کند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در ادامه گفت: ما به نسبت سال‌های گذشته 2.5 تا سه برابر افزایش تولید را در گندم شاهد بودیم که در نوع خود یک رکورد در تولید این محصول به شمار می‌رود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.