سالمندی کشور نیازمند برنامه‌های کلان و همه جانبه است

اولین کنگره بین ‌المللی سالمندی امروز در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و با حضور متولیان حوزه سالمندی اعم از وزارت بهداشت، سازمان بهزیستی و وزارت رفاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور در چهارمین کنگره ملی و اولین کنگره ‌بین ‌المللی سالمندی افزود: مسئله ای که در کشور در برنامه‌ریزی و اجرای آن غفلت کردیم، مسائل اجتماعی است و امروز نیز حوزه سالمندی کشور نیازمند برنامه های کلان است.

وی افزود: یکی از مسائل مهم برای بهزیستی لایحه جامع حمایت از معلولان است که 15شهریور به مجلس ارائه شد و تصویب برقراری حقوق اجتماعی معلولان یکی از رویکرد های دولت تدبیر و امید است.

وی گفت: در حوزه سالمندی کشور سازمان بهزیستی، وزارت بهداشت، وزارت رفاه و ...میتوانند نقش آفرینی کنند و سازمان بهزیستی با ارائه 175خدمت نقش مهمی در برنامه های سالمندی کشور دارد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: سالمندان نیز همانند سایر افراد مشکلات و مسائل خاص خود را دارند و بر همین اساس در برنامه ششم توسعه در کنار مسائلی نظیر کمبود آب، خشکسالی و سایر مسائل زیست محیطی به عنوان یک اولویت در برنامه ششم توسعه مطرح می‌شود.

وی افزود: با بهره گیری از تجربیات سالمندان که طبق آمار سال 90 2/8درصد جمعیت کشور را در سال 90 تشکیل دادند، میتوان شاهد رشد و توسعه کشور بود که در این میان بهره گیری از تجربه کشورهای موفق مانند سوئیس، سوئد و غیره حائز اهمیت است که خوشبختانه در این کنگره به خوبی به آن پرداخته شده است.

وی گفت: با افزایش سن و شروع سالمندی که 60سالگی مطرح می‌شود آسیب های اجتماعی و روانی افزایش می‌یابد که متاسفانه تهدید بیماری‌هایی نظیر پوکی استخوان و افزایش فشار خون در جمعیت زنان سالمند بیش از مردان است.

وی از فعالیت های دبیرخانه ی شورای سالمندی برای رسیدگی به امور سالمندان خبرداد و افزود: نه تنها سالمندی بلکه رشد و تکامل همه جانبه کودک نیز زمینه ساز سالمندی پویا است و ما نیز درصددیم برای این موضوع برنامه ریزی کنیم.

وی از تدوین سند سه جانبه بین سازمان بهزیستی کشور، وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش برای داشتن سالمندی پویا خبرداد و افزود: امیدواریم با عملیاتی سازی این سند شاهد توانمند سازی سالمندان و حمایت اجتماعی آنان باشیم.



 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار