اطلاعات آموزشی 26 دانشگاه جمع آوری شد/ تکمیل 21 هزار تخت بیمارستانی تا دو سال آتی

مدیرکل دفتر منابع فیزیکی و امور عمرانی وزارت بهداشت از تکمیل 21 هزار تخت بیمارستانی تا دو سال آتی خبر داد و گفت: اطلاعات آموزشی 26 دانشگاه جمع آوری شد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از « وب دا»، امیر ساکی در بیست و هشتمین همایش معاونین توسعه مدیریت و منابع دانشگاه ها تدوین برنامه های کلان را از اهداف دفتر منابع فیزیکی و امور عمرانی وزارت بهداشت ذکر کرد و گفت: در این زمینه کاری اساسی در حوزه توسعه بیمارستان ها انجام شد و با توجه به ثبت تمام خانه های بهداشت، مراکز و پایگاه ها در سراسر کشور به دنبال تدوین برنامه میان مدت در حوزه بهداشت هستیم.

وی با اشاره به اقدامات حوزه آموزش و با بیان اینکه کار در این بخش به تازگی آغاز شده است، گفت: با هدف ساماندهی آموزش طرحی با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آغاز شده و تا کنون اطلاعات 26 دانشگاه جمع آوری شده است.

ساکی افزود: برنامه هایی نیز در بخش طراحی و بهره برداری از فضای فیزیکی تدوین شده که در بخش طراحی، تکمیل استانداردهای حوزه بهداشت و درمان و در بخش ساخت و بهره برداری نیز افزایش کیفی ساخت و نگهداشت فضاهای فیزیکی دنبال می شود.

مدیرکل دفتر منابع فیزیکی و امور عمرانی وزارت بهداشت در ادامه با اشاره به فرسودگی 60 درصد تخت های بیمارستانی در کشور گفت: شاخص استاندارد تخت های بیمارستانی 2.6 است که با این شاخص فاصله زیادی داریم و برنامه ریزی ها برای رسیدن به این شاخص است.

وی تاکید کرد: برای اینکه بتوانیم به اهداف سطح بندی سال 94 دست یابیم به بیش از 52 هزار میلیارد تومان اعتبار و ساخت 100 هزار تخت بیمارستانی در کشور نیاز است.

ساکی برنامه وزارت بهداشت برای جبران کمبود تخت های بیمارستانی را تکمیل 21 هزار تخت بیمارستانی با استفاده از اعتبارات قانون بودجه و منابع در اختیار این وزارتخانه تا نیمه نخست سال 1396 اعلام کرد و اظهار کرد: با توجه به هماهنگی بی سابقه بین لایه های مختلف وزارت بهداشت و سازمان مدیریت و برنامه ریزی و سازمان مجری ساختمان های دولتی وزارت راه و شهرسازی به نظر می رسد به این هدف بزرگ تا دو سال آینده دست یابیم.

وی افزود: همچنین ساخت 80 هزار تخت بیمارستانی دیگر از محل منابع بخش غیر دولتی در وزارت بهداشت هدفگذاری شده که دانشگاه ها در سال گذشته در این زمینه خلاقیت و عملکرد خوبی داشته اند.

ساکی در پایان با اشاره به برنامه های وزارت بهداشت در بحث نگهداشت فضاها و تجهیزات بیمارستانی گفت: در این خصوص 34 بیمارستان به صورت پایلوت انتخاب و سیستم نگهداشت برای آنها راه اندازی شده است. در سایر بیمارستان ها نیز توسط دانشگاه های علوم پزشکی در حال توسعه بوده که امیدواریم تا پایان سال اطلاعات حدود 200 بیمارستان در این سامانه وارد شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار