ان بی سی نیوز: بازپس گیری حلب به کمک نیروهای ایرانی وحزب الله قوت گرفت

یک شبکه آمریکایی اعلام کرد نیروهای ایرانی و حزب الله لبنان در حال برنامه ریزی حمله ای گسترده به شهر حلب سوریه هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جیم میکلاسیوسکی و کورتنی کیوب، خبرنگاران شبکه ان بی سی نیوز گفتند: مقامات ارشد دفاعی و نظامی آمریکا در گفتگو با ان بی سی نیوز پیش بینی کرده اند شمار زیادی از نیروهای زمینی ایران و حزب الله لبنان در حال استقرار برای حمله گسترده ای به بزرگترین شهر سوریه، حلب باشند.

به گفته این مقامات قرار است عملیات مزبور با حملات هوایی روسها و در راستای حمایت از ارتش سوریه و به کمک نیروهای مسلح ایران و حزب الله لبنان علیه شورشیان و شبه نظامیانی که بخشهای زیادی از شهر حلب را تحت کنترل خود دارند، همراهی شود.

این مقامات در عین حال نمی توانستند در مورد اینکه عملیات بازپس گیری حلب چه وقت قرار است انجام شود، اظهارنظر کنند.

با این حال آنها اعلام کردند برنامه ریزی و حرکت نیروهای زمینی به سمت این شهر به خوبی در جریان است. مقامات دفاعی و نظامی آمریکا همچنین نمی توانستند گزارشهای واصله از سوریه را مبنی بر اینکه هزاران نیروی ایرانی در حال آماده کردن خود برای انجام این حمله هستند، مورد تایید قرار دهند.

شمار این نیروها قابل توجه توصیف شده است. سه سال است که شهر حلب به معجونی از نیروهای مسلح گوناگون تبدیل شده است.

این شهر که زمانی جمعیتی بالغ بر دو و نیم میلیون نفر داشت اکنون به چندین بخش شامل مناطق تحت اشغال ارتش سوریه، شماری نیروهای شورشیِ در حد دشمن شامل ارتش آزاد سوریه و گروههای شبه نظامی نظیر القاعده که جبهه النصره و به تازگی دولت اسلامی (گروه تکفیری صهیونیستی داعش) در عراق و شام را مورد حمایت خود قرار می دهند، تقسیم شده است.

مطابق اظهارات یک افسر ارشد آمریکا هدف از این تهاجم بازپس گیری آن چیزی است که زمانی یک دژ و پایگاه علوی برای رژیم اسد محسوب می شد.

شهر حلب صحنه شدیدترین جنایات زمان جنگ بوده است که از جمله می توان به استفاده از بمبهای بشکه ای که از سوی نیروی هوایی ارتش سوریه به این شهر شلیک می شد، اشاره کرد.

بازپس گیری این شهر برای رژیم اسد مساله حساسی است. اما به نظر می رسد بدون قدرت هوایی روسیه امکانپذیر نباشد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار