شیخ نعیم قاسم: سعودی ها به دخالت در منطقه پایان دهند

معاون دبیر کل حزب الله لبنان با اشاره به این که مقاومت رمز پیروزی و عزت ملت های منطقه است دخالت های عربستان در امور منطقه را به باد انتقاد گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به گزارش شبکه تلویزیونی المنار، شیخ نعیم قاسم در دومین شب از لیالی محرم و عزای حسینی با اشاره به تلاش دشمنان کشورهای اسلامی در تحریف مفاهیم اسلامی با استفاده از جنگ نرم و گمراه کردن مسلمانان گفت: ما توانستیم ادبیات جنگ نرم را با چنگ زدن به مقاومت درهم بشکنیم و در این زمینه دستاوردهای عظیمی داشتیم.

نخست این که پیروزی علیه اسرائیل دیگر یک حقیقت روشن است و دیگر یک رویا نیست. دوم این که توانستیم امت اسلامی را خطاب قرار دهیم که این امت می تواند برای تغییر و تسلیم نشدن در برابر قدرت های استکباری جهانی بسیج شود.

وی افزود: ما در این زمینه شاهد به راه افتادن انتفاضه و قیام های مختلفی هستیم. سوم این که ملت ها مشارکت فعالی در طرح مقاومت دارند، طرحی که سیاست های خطرناک را در منطقه ما به شکست کشانده است. در صورتی که مقاومت نبود سوریه، لبنان،عراق و فلسطین و یمن سقوط می کرد. در صورتی که این مقاومت نبود، اسرائیل به همراه متحدان خود ملت های منطقه را از حداقل عزت و کرامت خود محروم می کردند.

چهارم این که مقاومت به یکی از ارکان اساسی در همه جوامع تبدیل شده است و همه جوامع به نیروهای مقاومت افتخار می کنند. در ابتدا می گفتند مقاومت به معنای تروریسم است ولی امروز این عبارت تغییر کرده است. تمامی تلاش های سیاسی،رسانه ای و مالی دشمنان برای مساوی نشان دادن مقاومت با تروریسم نتیجه ای نداشته چرا که مقاومت نماد عزت و کرامت است.

شیخ نعیم قاسم یادآور شد: ثبات امنیتی موجود در لبنان مدیون معادله ارتش، ملت و مقاومت است. این معادله اجازه نمی دهد هیچ گروهی وابسته به اسرائیل شکل بگیرد و همچنین این معادله اجازه نمی دهد نیروهای تکفیری ها آزادانه فعالیت کنند. امروز جامعه لبنان هر فردی را که با اسرائیل و تکفیری ها ارتباط دارد، طرد می کند. نیروهای ارتش و امنیتی لبنان در مسئله مقابله با نفوذ تکفیری ها و نیروهای مرتبط با اسرائیل اجماع نظر دارند و شمار زیادی از این تروریست ها بازداشت شده اند.

به گفته وی امنیت موجود در لبنان با توجه به درگیری هایی که در کشورهای اطراف وجود دارد مدیون معادله ارتش، ملت و مقاومت در رویارویی با اسرائیل و تکفیری های تروریست بوده که نعمتی بزرگ است.

شیخ نعیم قاسم در ادامه تاکید کرد: عربستان سعودی بحران های موجود را در منطقه تشدید می کند. آیا اقدام سعودی ها در بمباران کردن زنان و کودکان یمن و ویران کردن خانه های مردم یک اقدام اخلاقی و تعهد دینی است؟ آنچه که در یمن می گذرد به معنای کامل یک جنایت است. چه تفاوتی میان جنایت علیه ملت های یمن، فلسطین و سوریه وجود دارد؟

معاون دبیرکل حزب الله تاکید کرد: سعودی ها در پی ویران کردن کشورهای منطقه هستند تا بتوانند بر این کشورها سیطره یابند. اشغالگران اسرائیلی در لبنان به برکت مقاومت از این کشور خارج شدند. اشغالگری آمریکا در عراق و افغانستان نتوانست پایدار بماند. این وضع برای اشغالگری عربستان سعودی در بحرین و یمن نیز صادق است و سعودی ها پس از مدتی شکست خورده از یمن خارج و با شکست بزرگی روبرو خواهند شد.

وی در پایان گفت: من به مقامات سعودی توصیه می کنم از فرصت استفاده و در سیاست های خود بازنگری کنند. دخالت سعودی ها در امور منطقه باعث شکل گیری بحران های مختلف شده است. سعودی ها از داعش (گروهک تکفیری صهیونیستی داعش)، القاعده، جبهه النصره و همه جانی ها در منطقه حمایت می کنند. اگر مقامات سعودی ادعا می کنند مسلمان هستند باید در سیاست های خود بازنگری کنند. مقامات سعودی نمی توانند به ما دروغ بگویند چرا که اقدامات این رژیم بر همگان روشن بوده و به یاری خداوند پیروزی متعلق به مومنان است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار