نفت در طی هفته گذشته؛

اعلام قیمت خوراک پتروشیمی / سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری برای ایجاد واحدهای متانول

سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری برای ایجاد واحدهای متانول،جهش در توسعه پارس جنوبی با راه اندازی همزمان ٤ سکوی دریایی از مهم‌ترین خبرهای منتشر شده در طی هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،صنعت نفت و گاز و پتروشیمی یکی از شاهرگهای کلید اقتصاد کشور که نیاز به جذب سرمایه‌گذاری دارد. اکثر مسئولان اعتقاد براین دارند که در صورت برداشتن تحریم و آزادسازی پول‌های بلوکه شده زمینه برای توسعه این صنعت فراهم می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: دولت محدودیتی برای حضور شرکتهای آمریکایی در قالب قراردادهای جدید نفتی قایل نیست.
سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به اینکه طرح تخصیص گازوئیل به خودروهای سنگین بر اساس پیمایش در دو یا سه پیمانه انجام می‌شود گفت: اجرای این طرح بستر مناسبی برای کنترل مصرف سوخت کشور است.
کارشناس مسائل اقتصادی و انرژی گفت: افزایش تولید تنها نمی‌تواند دلیل محکمی برای اخذ بازارهای از دست رفته باشد باید در کنار افزایش تولید، امنیت سرمایه گذاری در کشور ایجاد شود.
وزیر نفت با تاکید براینکه سامانه کارت سوخت (بنزین) باقی خواهد ماند گفت:طرح پیمایش برای ساماندهی و ایجاد نظم در کارکرد خودروهای برونشهری و بدون ایجاد هیچ محدودیتی برای رانندگان انجام می‌شود.

وزیر نفت با اشاره به اینکه بزرگ ترین مسائل حوزه نفت نبود شرکت های معتبر و وکلای باتجربه در عرصه مسائل حقوقی است گفت: باید در خصوص مسائل حقوقی قراردادها نفتی فکر اساسی کرد.
رئیس کانون جایگاه‌داران سوخت کشور درباره تلفیق کارت سوخت با کارت بانکی گفت: در استفاده از این طرح علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها زمینه برای تسهیل سوخت‌رسانی در کشور فراهم می‌شود.
مدیرعامل شرکت نفت خزر با رد هرگونه حادثه سکوی نفتی امیرکبیر گفت: این سکو در حال حاضر بدون هیچگونه مشکلی در موقعیت قبلی خود مشغول فعالیت است.
رئیس کمیته بازنگری قراردادهای نفتی گفت: کنفرانس لندن برای معرفی قراردادهای جدید نفتی منوط به زمان اجرایی شدن لغو تحریم‌ها در اسفندماه، است.

مدير عامل شركت پتروشيمي صدف از آغاز توليد 5 گريد مورد نياز صنعت تاير براي اولين بار در كشور خبر داد و گفت:اين طرح با سرمايه گذاري 255 ميليون يورويي احداث خواهد شد.
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از حضور وزیر نفت برای بررسی مشکلات جایگاهداران سوخت در این کمیسیون خبر داد.
مدیر امور حقوقی شرکت ملی نفت ایران گفت: اصلاح و شفاف سازي قراردادهاي نفتي با هدف حفظ منافع ملي، كاهش هزينه‌ها، حمايت از توانمندي‌هاي داخلی در قراردادهای جدید نفتی الزامی است.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: در بخش خدمات حقوقی با صنعت نفت همراه و هم سطح سایر زمینه ها رشد نکردیم باید فرهنگ اصولی در این زمینه نهادینه شود.
معاون وزیر نفت با اشاره به این که افزایش صادرات نفت منوط به لغو تحریم هاست، تصریح کرد: در حال حاضر میزان صادرات نفت افزایش چشمگیری نداشته است.
وزیر نفت گفت: قیمت خوراک پتروشیمی در حال نهایی شدن است و به زودی اعلام می شود.
معاون حقوقی رییس جمهور از ایجاد شعب تخصصی حوزه انرژی در دادسراهای کشور خبر داد و گفت: امید است که با همکاری سه قوه و بخش‌های خصوصی و دولتی به این اهداف برسیم.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به این که ادامه توسعه پارس جنوبی یکی از اولویت‌های اصلی شرکت ملی نفت ایران در دوران پساتحریم است، گفت: امسال با راه اندازی همزمان ٤ سکوی دریایی شاهد جهش در توسعه پارس جنوبی خواهیم بود.
مدیر طرح‌های شرکت ملی پتروشیمی از آزادسازی تجهیزات پتروشیمی ایران که در آلمان و دیگر کشورها بلوکه شده بود خبر داد و گفت: شرکت زیمنس این تجهیزات را آزاد کرد.
معاون وزیر نفت با اشاره به اینکه ظرفیت تولید پتروشیمی تا پایان سال 95، 10 میلیون تن افزایش خواهد یافت، گفت: هم اکنون شرکت‌های ژاپنی، ایتالیایی و فرانسوی آماده ورود به صنعت پتروشمیی ایران هستند.
مدیرعامل منطقه ویژه پارس جنوبی، وزن کل محموله صادراتی را نزدیک 12 میلیون تن عنوان کرد و گفت: ارزش صادرات از این منطقه در شش ماهه سال‌جاری به 6.5میلیارد دلار رسید.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار