مشهد؛

نيشابور مكمل گردشگری مذهبی در خراسان رضوی

مدير كل ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری خراسان رضوی با اشاره به اهميت و جايگاه شهرستان نيشابور در صنعت گردشگری استان خراسان رضوی گفت: نيشابور در حقيقت مكمل گردشگری مذهبی در اين استان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ حسين زارع صفت در چهارمين نشست تخصصي فرمانداران، شهرداران و روئساي ادارت ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري شهرهاي نمونه گردشگري در نيشابور افزود: نيشابور داراي ظرفيت هاي بي شماري در حوزه گردشگري است كه بايد بيش از پيش مورد توجه قرار گيرد.

وي با بیان اینکه در کشور به گردشگري واین صنعت اهميت توجه می شود از مدیران شهراهای نمونه گردشگری خواست از ظرفيت ها و فرصت هاي به وجود امده استفاده كنند.

مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي با اشاره به اهميت شهرهاي نمونه گردشگري گفت: امروزه شهرها به عنوان مبداء وممقصد گردشگري از اهميت بسيار بالايي برخودار هستند و اقتصاد گردشگري در اين شهرها مورد توجه قرار دارد.

زارع صفت افزود: در حال حاضر ما نيازمند يك فضاي تعاملي هستيم چراكه گردشگري يك فرايند است كه همه در آن نقش دارند.

وی مهمان نوازي و احترام به مهمان را يكي از سنت هاي قديمي و هميشگي ايرانيان دانست وگفت : با بهره گيري از این سنت نيكو مي توان به برنامه ريزي براي ارائه خدمات هرچه مطلوب به گردشگران اعم از گردشگران داخلي و خارجي اقدام كرد.

مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي بااشاره به نقش شهرداري ها در توسعه گردشگري افزود: با ايجاد زير ساخت هاي گردشگري و ايجاد فضاي تعاملي مي توان به ارتقاء صنعت گردشگري كمك كرد.

زارع صفت با اشاره به انتخاب مشهد به عنوان پايتخت فرهنگ جهان اسلام در سال 2017 ميلادي گفت: اين يك فرصت مهم و ارزشمند براي مشهد است تا بتواند از اين فرصت در توسعه و رشد صنعت گردشگري بهترين استفاده را ببرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.